ووشوی قهرمانی جهان؛ جنگ تمام عیار در شانگهای

پانزدهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی جهان در حالی از ۲۷ مهرماه در شانگهای آغاز می‌شود که ملی‌پوشان ایران و چین، جنگ تمامی عیاری برای رسیدن به افتخار خواهند داشت.

کد خبر : 106565
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مهر 1398 - 6:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری ایرنا، ملی‌پوشان ایران حدود چهار ماه است که در ۲ بخش زنان و مردان برای حضور در بزرگ‌ترین رویداد ووشوی جهان آماده می‌شوند تا در کشور چین که مهد ووشوی جهان است به بهترین نتایج برسند.

تیم ایران در دوره قبلی مسابقات که سال ۲۰۱۷ در کازان روسیه برگزار شد در بخش ساندا به حکومت چین پایان داد و به عنوان قهرمانی رسید تا بالاخره عنوان نخست از چنگ چینی‌ها خارج شود.

پس از آن، قهرمانی در مسابقات جهانی جوانان، جام جهانی ساندا و موفقیت در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز برای تیم ایران رقم خورد تا چینی‌ها سلطه خود را در این ورزش رزمی، پایان یافته ببیند.

اکنون تیم چین با بهره‌بری از امتیاز میزبانی خود را مهیای بازگشت دوباره به قله افتخار در ووشوی جهان کرده است؛ اما تیم باانگیزه و پرقدرت ووشوی ایران را به عنوان رقیبی سرسخت، پیش‌روی خود می‌بیند.

تیم ایران در بخش ساندای زنان با هدایت «راضیه طهماسبی» وارد مسابقات می‌شود.

ترکیب تیم را «مریم هاشمی»، «الهه منصوریان» و «شهربانو منصوریان» تشکیل می‌دهند. ترکیب نام آشنایی که دوره قبلی مسابقات جهانی نیز حضور داشت و سه طلای ناب را به ارمغان آورد.

در این بین، هاشمی و شهربانو منصوریان هرکدام دارای چهار مدال طلای جهان هستند. الهه منصوریان نیز علاوه بر مدال‌های متعدد جهانی، ۲ نقره و یک برنز بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد.

تیم تالوی زنان با سرمربیگری «محبوبه کریمی» آماده شده است. تیمی که با ترکیب «زهرا کیانی» و «هانیه رجبی» وارد مسابقات می‌شود.

کیانی دارنده چندین مدال رنگارنگ آسیا و جهان در رده‌های سنی است. او سال گذشته در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به مدال برنز رسید و نخستین مدال نقره تاریخ تالوی ایران در این بازی‌ها را به دست‌آورد و تاریخ‌ساز شد.

کیانی دوره گذشته نیز در اوج جوانی به مدال مسابقات بزرگسالان جهان رسید.

دیگر نماینده ایران، «هانیه رجبی» است که او نیز تجربه خوبی از حضور در مسابقات مختلف دارد و تلاش می‌کند تا افتخار جدیدی را برای تالوی زنان به ثبت برساند.

در بخش تالوی مردان، شاگردان «فرشاد عربی» برای ارائه نمایشی خوب در شانگهای آماده می‌شوند.

تیم دوئلین یکی از امیدهای اصلی کاروان ووشوی کشورمان است. تیمی که در سال‌های متمادی مدال‌آور جهانی بوده و تغییر برخی نفرات نیز، خللی در روند مدال‌آوریش ایجاد نکرده است.

این تیم با ترکیب «فرشاد عربی»، «نوید مکوندی» و «امیرمحمد رضایی» می‌تواند یکی از مدال‌آوران تیم ایران باشد.

«مصطفی حسن‌زاده»، «سیدمحمد حسینی» و «محمدعلی مجیری» دیگر نفرات اعزامی تیم تالوی ایران هستند که در بخش انفرادی روی تالوفیلد حاضر می‌شوند. این سه نفر، برای نخستین بار در مسابقات بزرگسالان جهان حاضر می‌شوند.

در ساندای مردان، تیم ایران که با اندیشه‌های «حسین اوجاقی» تمامی افتخارات را در سال‌های اخیر دِرو کرده است، با پنج ورزشکار راهی چین می‌شود.

«محسن محمدسیفی» کاپیتان و باتجربه‌ترین سانداکار تیم مردان با کوله‌باری از افتخارات است. او چهار طلای قهرمانی جهان و سه طلای بازی‌های آسیایی را دشت کرده تا از پرافتخارترین ورزشکاران ایران باشد.

اکنون سیفی می‌تواند با پنجمین طلای جهان، گامی دیگر به رکوردشکنی نزدیک شود. او با مبارزاتی چشم‌نواز در سال‌های اخیر به کابوسی برای ووشوکاران چینی تبدیل شده است.

«عرفان آهنگریان» در اوج جوانی؛ طلای بازی‌های آسیایی، کشورهای اسلامی و دانشجویان جهان را صید کرده و اکنون درپی طلای جهان است تا افتخاراتش را تکمیل کند.

«یوسف صبری» و «میلاد عارفی‌مقام» شرایطی مشابه دارند. آنها دوره قبلی در نخستین اعزام خود به طلای قهرمانی بزرگسالان جهان دست یافتند و حالا تکرار موفقیت را می‌خواهند.

«علی خورشیدی» دیگر نماینده ساندای مردان است که برای نخستین‌بار، رهسپار مسابقات جهانی می‌شود. خورشیدی در ۲ سال اخیر، پله‌های ترقی را به‌خوبی پیموده و از این فرصت طلایی استفاده کرد و با عبور از مسیری دشوار، فیکس تیم ملی شد تا برای اولین بار به مسابقات جهانی اعزام شود.

با تمامی این تفاسیر، باید در انتظار جنگ تمام عیار تیم‌های ایران و چین برای رسیدن به قله افتخار مسابقات جهانی باشیم. هرچند شانگهای و کشور چین میزبان است، اما تیم ایران با انگیزه و باامید فراوان راهی سرزمین اژدها می‌شود تا دوباره افتخار دیگری را برای ورزش ایران به ارمغان آورد.

در این چند ماه، فدراسیون ووشو علاوه بر برگزاری اردوهای متعدد، شرایط حضور تیم‌های کرواسی، لبنان، ارمنستان و افغانستان که با درخواست آنها بود در تهران را فراهم کرد تا ووشوکاران کشورمان علاوه بر برگزاری تمرینات مشترک، مبارزات تدارکاتی را نیز با این حریفان برگزار کنند.

تیم ملی ووشوی کشورمان، چهارشنبه شب (۲۴ مهرماه) تهران را به مقصد شانگهای ترک می‌کند تا سه روز پس از آن، کار خود را در آزمونی دشوار آغاز کند.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.