طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر

پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود ، جعفری و گشنیز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سبزی ها سرخ شوند و….

کد خبر : 29971
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1396 - 12:53

پایگاه خبری ججین

 

طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر
مواد لازم :
▫️مرغ ۱ عدد
▫️مغز گردوی خرد شده ۱/۲ لیوان
▫️رب انار ۲ قاشق غذاخوری
▫️پیاز ۱ عدد
▫️جعفری خرد شده ۱ لیوان
▫️گشنیز خرد شده ۱ لیوان
▫️زرشک ۱/۴ لیوان
▫️کشمش ۱/۴ لیوانطرز تهیه :

پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود ، جعفری و گشنیز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سبزی ها سرخ شوند سپس زرشک ، کشمش ، رب انار ، مغز گردو ، نمک و فلفل اضافه کنید ، کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

مرغ را از شب قبل داخل قابلمه ای بریزید و روی پوست مرغ را با لایه ای از نمک بپوشانید و در یخچال بگذارید تا استراحت کند ، پس از استراحت مرغ را خوب بشویید و مواد شکم پر را داخل شکم مرغ بریزید سپس پوست انتهای بدن را با نخ و سوزن محکم به هم بدوزید تا مواد از شکم مرغ خارج نشوند ، پاهای مرغ را نیز با نخ به هم ببندید.

مرغ را با مقداری زعفران دم کرده ماساژ دهید تا پوست مرغ طلایی شود ( اختیاری ) ، داخل قابلمه آب بریزید تا حدی که بیشتر از نصف مرغ را بپوشاند ، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و برای ۲ ساعت بگذارید مرغ بپزد و آب مرغ کشیده شود سپس سرو کنید.

نکته ها : در صورت تمایل میتوانید مقداری برگ سیر تازه به سبزیجات شکم پر اضافه کنید ، میتوانید مواد داخل شکم مرغ را بنابر سلیقه تان تغییر دهید یا کمتر و بیشتر کنید ، میتوانید به جای زرشک و کشمش از آلو برای داخل شکم مرغ استفاده کنید.


https://telegram.me/jajinnews
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.