سید حسن نصرالله: دشمنان برای برهم زدن اعتماد میان مردم و مقاومت تلاش می‌کنند

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد دشمن و رقیب(جریان غربگرای ۱۴ مارس) برای برهم زدن اعتماد میان مقاومت و مردم حامی آن که پشتیبان واقعی آن هستند، فعالیت می کنند.

کد خبر : 113981
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردین 1399 - 20:34

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم،  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله از لحظاتی پیش سخنان خود را درباره تحولات داخلی و منطقه ای آغاز کرد.

مهمترین محورهای سخنان نصرالله:

سالروز مبعث شریف نبوی(ص) و سالروز معراج پیامبر اسلام را تبریک می گویم، همچنین سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) را تسلیت عرض می کنم.

نیاز به سخن گفتن درباره موضوع «عامر الفاخوری» جاسوس رژیم اسرائیل برخاسته از علاقه و پایبندی ما به افکارعمومی در سایه شایعات و گمراه سازی است.

دشمن و رقیب برای برهم زدن اعتماد میان مقاومت و مردم حامی آن که پشتیبان واقعی آن هستند، فعالیت می کنند.

وی نمی دانیم که آیا معامله ای در خصوص آزادی این مزدور وجود داشته است، بلکه آنچه ما می دانیم عدم وجود معامله در این زمینه است.

از همان ابتدای بازداشت این مزدور، فشارهای شدید آمریکا بر اغلب مسئولان دولت آغاز شد.

فشارها بر هر کسی که می توانست تسهیلاتی ارائه کند، اعمال شد، آنگاه آمریکا به تحمیل تحریمهای مختلف و ممانعت از کمکها به لبنان تهدید کرد تا این مزدور بدون قید و شرط آزاد شود.

فشارها به شکل اساسی بر قضاتی اعمال شد که برخی از آنها در برابر این فشارها ایستادگی کردند، در حالی که برخی دیگر تسلیم شدند.

طی دو ماه اخیر، طرفهایی در دولت لبنان، مسئله الفاخوری مزدور را درسایه تهدیدهای آمریکا با حزب الله مطرح کردند که حزب الله بر مخالفت خود با آزادی وی تاکید کرد، چرا که حزب الله در قبال این مسئله بی طرف نیست.

این مسئله انسانی، مسئله مقاومت و حاکمیت است و نباید در برابر فشارها تسلیم شد، باید از هر مسئول یا قاضی که در نبرد فشارها مقاومت می کند، حمایت کرد.

از طریق رسانه ها از خبر آزادی الفاخوری مطلع شدم، پس از تصمیم منع سفر الفاخوری، آمریکایی ها تلاش کردند وی را از فرودگاه بیروت قاچاق کنند و فراری دهند، ولی طرف های امنیتی ذیربط با آن مخالفت کردند، ولی با وجود این مخالفت ها، آمریکا این جاسوس را با تجاوز آشکار به حاکمیت لبنان خارج کردند.

از همان روز نخست بازداشت الفاخوری، حزب الله با لغو اتهامات وی مخالفت کرده و خواستار حکم عادلانه شد، حزب الله همچنین از جلسه محاکمه ای که طی آن حکم آزادی این مزدور صادر شد، اطلاعی نداشت.

جنبش امل هم از آنچه در خصوص مسئله الفاخوری رخ داد، اطلاعی نداشت، اطلاعی از بسیاری از احکام دادگاه نظامی و دستگاههای قضایی لبنان نیست و در آن دخالتی صورت نمی گیرد.

دولت لبنان حتی یک روز هم دولت حزب الله نبوده است، بلکه حزب الله یک قدرت سیاسی موجود در لبنان است که نماینده و وزیرانی دارد و تاثیرگذاری دارد که گاهی نسبت به دیگران کاهش یا افزایش می یابد.

در معادله داخلی، گروههای سیاسی وجود دارند که تاثیرگذاری آن بیشتر است.

هر کس که اصرار دارد حزب الله را مسئول آزادی الفاخوری معرفی کند، اصرار دارد در دایره دشمن و رقیب باقی بماند.

حادثه هفتم می واکنش به برکناری مدیرکل دستگاه امنیت فرودگاه آن طور که برخی برای آن تبلیغ می کردند، نبود، بلکه با هدف حفظ مقاومت صورت گرفت.

آیا منافع کشور و مقاومت که حادثه هفتم می برای الفاخوری رخ دهد؟

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.