رئیس قوه قضائیه: رای ملت ایران به مقاومت است نه مذاکره/ روی سخن ما با تفکر و اندیشه غیرانقلابی‌است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه رای ملت ایران به مقاومت است نه مذاکره گفت: مردم دشمن‌ستیز هستند اما روی سخن ما با تفکر و اندیشه غیرانقلابی است که کار را مشکل می‌کند.

کد خبر : 112309
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 بهمن 1398 - 9:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن مشهد در حرم منور رضوی ‌با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن ۵۷ پایان سلطه استعمار و استبداد بود و امروز پیامی نو در بستر گام دوم انقلاب دارد تصریح کرد: سخن اول در بستر گام دوم انقلاب اسلامی نه فقط بیرون راندن آمریکایی‌ها از کشور بلکه این بار سخن از بیرون راندن آمریکایی‌ها از منطقه است و اراده ملت‌های مستقل منطقه بر این تعلق گرفته که منطقه باید زندگی‌اش را بدون حضور آمریکایی‌ها و مستکبران ادامه دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یوم‌الله روز جلوه قدرت خدا از غیر مجرای طبیعی و عادی است گفت: بر بستر یوم‌الله ۲۲ بهمن روزهای الهی و خدایی زیادی در این کشور شکل گرفته و شکل می‌گیرد؛ یوم الله حضور میلیونی مردم عزیزمان در تشییع جنازه سپهبد سلیمانی خود یوم‌الله مبتنی بر این ۲۲ بهمن ۵۷ بود.

آیت‌الله رئیسی افزود: درهم کوبیده شدن پایگاه دشمنان انقلاب اسلامی و شکسته شدن ابهت پوشالی آمریکایی‌ها روزی خدایی و مبتنی بر ۲۲ بهمن ۵۷ بود؛ بسیاری از ایام دیگر نیز جلوه قدرت خدا دارد؛ حضور میلیونی مردم از این دست است که از آثار و برکات ۲۲ بهمن ۵۷ است؛ شکل گرفتن نظامی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی؛ نظامی بر پایه یک عقلانیت، عدالت، اخلاق، معنویت؛ شکل گرفتن نظامی مبتنی بر عبودیت خداوند متعال و کرامت انسان و روش و سبک زندگی اسلامی انسان معاصر همگی مبانی اصلی شکل گرفتن انقلاب اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: همه چیز مبتنی بر این مبنا است؛ همه این مبانی باید پررنگ‌تر و پرجلوه‌تر و اساسی‌تر شود و باید تلاش شود؛ جامعه مبتنی بر این اصول، مدینه فاضله و آرمانشهر و شهر اسلامی و جامعه مبتنی بر انقلاب اسلامی اهداف مهمی بود که بر زبان مردم ما جاری شد و این را فریاد زدند؛ آنچه مردم ما فریاد زدند عبارت بود از استقلال. امروز کدام کشور در این کره زمین مستقلانه برای منافع خود تصمیم می‌گیرد و عمل می‌کند؟ مستقل‌ترین کشور روی کره زمین ایران اسلامی است که اساسش بر رای مردم و براساس حاکمیت نورانی اسلام است.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: اغلب و شاید همه انقلاب‌ها، خیزش‌ها و حرکت‌ها و نهضت‌ها بعد از گذشت مدتی از اهدافش و آرمانهایش فاصله می‌گیرد اما امروز مردم مشهد عزیز ما و مردم سراسر استان خراسان، مردم ایران اسلامی همان را فریاد می‌کنند که در ۲۲ بهمن ۵۷ می‌خواستند و آرمانها و شعارها ذره‌ای عوض نشده است و خواست مردم همان اصول و مبانی است که بر آن اساس، انقلاب شکل گرفت. این اصول همواره پایدار است و مردم بر این اصول و مبانی اصرار دارند.

آیت‌الله رئیسی افزود: سازوکارهایی طراز انقلاب اسلامی خواست مردم است؛ خواست مردم این است که همه نهادها و دستگاه‌های منصوب به انقلاب اسلامی و این کشور طراز انقلاب اسلامی و اهداف شکوهمندش باشد؛ پیرایش از هرگونه آلودگی و پیرایش از هرگونه ناسلامتی و فساد خواست جدی مردم انقلابی ماست.

وی اظهار داشت: مجلس و دولت و دستگاه قضا باید مبتنی براساس انقلاب شکوهمند اسلامی باشد و این خواست مردم ماست؛ آنچه امروز خواست مردم ما بر بستر گام دوم است شکل‌گیری تمام اجزاء نظام بر طراز اهداف انقلاب است و نکته بسیار مهم آن است که در این دهه که دهه پیشرفت و عدالت است این است که پیشرفته شدن کشور با مصرف محصولات پیشرفته رخ نمی‌دهد؛ کشور پیشرفته با دوستی با کشورهای پیشرفته شکل نمی‌گیرد؛ بگوئیم با آنها ارتباط برقرار کنیم پیشرفته می‌شویم؛ خیر؛ ما توسعه و پیشرفت را فقط در حوزه صنعت و الکترونیک در حوزه تکنولوژی و فناوری نمی‌دانیم بلکه اگر خواستیم بگوئیم کشوری پیشرفته است باید بگوئیم در پرتو تمام نیازها توسعه یافته است؛ در کشورهای صنعتی از معنویت و عدالت خبری نیست؛ توسعه‌یافتگی باید در تمامی ابعاد و در پرتو عدالت باشد تا در کام مردم شیرین بیاید.

رئیس قوه قضائیه افزود: توسعه یافتن در مکانیک و فناوری، کشوری را توسعه‌یافته نمی‌کند؛ توسعه‌یافتگی در پرتو هر آنچه نیاز انسان است می‌دانیم؛ یکی از نیازهای مهم انسان توجه به خدا و توجه به قانون خدا است؛ دلیل جدایی بین معنویت و سیاست در عالم نیز همین است؛ ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین و لبنان را شاهد هستید؛ ساختن کلاهک‌های هسته‌ای و ظلم به کشورهای عالم را شاهد هستید که قتل و غارت در پی داشته و این محصول جدایی سیاست و از معنویت است و امام پیوند سیاست و معنویت را دنبال کرد.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: پیام امام این بود و تاکید نیز همین است؛ امروز نیز آنچه از مقام معظم رهبری می‌شنوید دقیقا مبتنی بر همین اساس است؛ امروز دنیا بداند می‌خواهیم نظامی مبتنی بر دین و دوری از مستکبران بسازیم که اساس آن کرامت و تعالی انسان باشد. آنچه که امروز به عنوان پیشرفت می‌دانیم ارتباط با کشورهای پیشرفته نیست.نفی ارتباط با کشورهایی که با ما دشمنی نمی‌کنند نمی‌کنیم و تعامل و ارتباط با دنیا جزو اصول کار ماست و از این جهت ابا نداریم و در حرکت و برنامه کاری در این ۴۰ ساله با حفظ عزت و حکمت و مصلحت بوده است اما چه چیز کشور را پیشرفته می‌کند؟

وی گفت: پیشرفت در دهه کرامت و عزت آوردن محصولات پیشرفته و مصرف‌زدگی نیست و ارتباط با کشورهای توسعه‌یافته نیست؛ آنچه کشور را پیشرفته می‌کند توانمند شدن در علم و فناوری و تولیدات است؛ تولید یعنی کشور توانمند مولد در عرصه آنچه پیشرفته است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه عدالت از اهداف امام و از محورهای مهم در سخن مردم است افزود: سخن از عدالت توصیفی نیست؛ سخن در عدالت اجرایی و اثباتی است یعنی میدان، میدان اجرای عدالت باشد؛ سخن از عدالت، عدالت شنیدنی نیست و مردم باید کامشان به اجرای عدالت شیرین شود. قانون و اجرای عادلانه نیاز است و همه ظرفیت‌ها باید مبتنی بر عدالت تقسیم شود.

وی خاطرنشان کرد: عدالت مدنظر ما عدالت در حوزه اقتصادی و اجرایی و فرهنگی است؛ گام‌‌هایی برداشته شده اما انتظار است در گام دوم انقلاب اسلامی همه چیز مبتنی بر عدالت باشد و آنچه در این جهت بسیار برای ما اهمیت دارد این است که حرکت در این عرصه، آفاتی نیز دارد و باید به آن توجه شود. آفات این حوزه نگاه غیرانقلابی است، دشمن مسئله‌اش روشن است و مردم نیز دشمن شناس و دشمن‌ستیز هستند. مردم بسیار بابصیرت عمل کرده و مردانه حضور دارند و اعلام موضع دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:هرجا مردم احساس کنند دشمن در حال سوء استفاده است خیلی زود صفوف خود را جدا می‌کنند و بسیار بابصیرت عمل می‌کنند؛ مردم خواسته‌هایی دارند اما جایی که دشمن را دیدند سریع اعلام موضع کردند و این نشان از این است که مردم دشمن‌ستیز هستند اما روی سخن ما با تفکر و اندیشه غیرانقلابی است که کار را مشکل می‌کند؛ بجای تکیه بر اقتصاد مقاومتی و مستقل به اقتصاد وابسته می‌اندیشد و نگاهش به اقتصاد، اقتصاد پویا و بالنده و مقاومتی نیست و نگاهش به سیاست نیز سیاست انقلابی نیست بلکه پیامی که می‌دهد، پیام مذاکره و نه مقاومت است و مردم اثبات کردند که در تشییع پیکر شهید سلیمانی، رأی‌شان به مقاومت است نه مذاکره.

آیت‌الله رئیسی افزود: نگاه غیرانقلابی به فرهنگ، نگاه اباحه‌گری و بدون توجه به فرهنگ اسلامی و ایرانی است؛ در فرهنگ خود جلوه‌هایی داریم که قابل عرضه است؛ تمدن ایران اسلامی مثال‌زدنی نیست اما کسی نگاهش به این یافته‌ها نباشد و فرهنگ غنی انسان‌ساز قهرمان ساز را نادیده بگیرد این نگاه غیرانقلابی است؛ یک نسخه این فرهنگ شهید حججی و شهید سلیمانی و مدافعان حرم و چهره‌های ماندگار هستند.

وی بیان کرد: بجای نگاه به فرهنگ غنی اسلامی و ایران عزیز باشد نگاهشان به دستان و چشمان دیگران است که چگونه آنها بیندیشند و چشم برگردانند و اراده کنند. باورمان این است که پشتوانه برای هر حرکت انقلابی در کشور وجود دارد و حضور شما برای تمام مسئولان اتمام حجت است که بدانیم کشور برای هر حرکت انقلابی ماندگار آماده است و برای اراده مبارزه با فساد و مبارزه با هرگونه ناسلامتی آماده است و مردم پشتوانه عظیم و عزیزی هستند. سخن و پیام ۲۲ بهمن ۹۸ مبتنی بر همان پیام ۲۲ بهمن ۵۷ است و مهمترین پیام این است که ایران باید قوی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اعتقاد راسخ به انقلاب شکوهمند اسلامی و آثار و برکاتش لازم است؛ باید قوی و مقاوم مقابل دشمن در تمامی عرصه‌ها ظاهر شد و باید در حوزه اقتصاد قوی ظاهر شد و در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری قوی بود. باید در حوزه نظامی قوی بود؛ مقام معظم رهبری فرمودند ایران باید قوی شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: دشمن امروز می‌فهمد ایران اسلامی قوی است؛ می‌خواهد هجوم بیاورد اما نمی‌تواند و دلیلش این است که در منطقه دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.قدرت یک منظومه بهم پیوسته است؛ قوی شدن ایران اسلامی در همه عرصه‌ها و مقاومت بی چون و چرا پیام دوم این راهپیمایی است.سردار سلیمانی عقبه جمهوری اسلامی را در بعد راهبردی در منطقه قوی کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم منطقه و دلداده به خدا و پیامبر و عاشقان انقلاب اسلامی و ارادتمندان به شهید بزرگوار ما حاج قاسم سلیمانی هستند. در ماه‌ها و ایام اخیر، آنچه برآورد ماست این است که مردم نگاهشان در این مبارزه با دشمنان به مقاومت و ایستادگی فعال است؛ حضور مردم در عرصه‌های مختلف رای به مقاومت و ایستادگی بود. دشمن می‌دمید که مردم ایران در این ایستادگی سودی ندارند اما مردم اثبات کردند تنها راه پیش روی ما مقاومت و ایستادگی است.هیچ راهی جز پیشرفت و جلو رفتن نداریم و راهی برای عقبگرد نیست؛ درجا زدن و توقف در راهبرد ما نیست.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: تنها راه، ایستادگی و مقاومت است؛ خواستند با برخی هواپرستی در درون و برخی از شایعه‌سازی در برون و سایت‌های مجازی القا کنند گسترش فساد را و مردم را نومید کنند که فساد همه جا را گرفته است؛ امروز ادراک مردم این است که هیچ‌گونه فسادی در هاضمه انقلاب اسلامی قابل پذیرش نیست.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مردم اجازه نمی‌دهند فساد در هیچ کجای این نظام، لانه کند عنوان کرد: حضور قوی، اقدام قوی و اعلام نظر قوی می‌تواند کشور قوی را شکل دهد؛ مجلس قوی با رای قوی مردم شکل می‌گیرد؛ باید چند روز دیگر پای صندوق رای رفت و انتخاب نماینده متدین و انقلابی و داشتن دغدغه دین و دغدغه خواسته‌های مردم می‌تواند یک مجلس انقلابی شکل دهد. شکل گرفتن مجلس انقلابی پشتوانه بسیاری از امور در کشور است. باید در مسیر شکل گرفتن ایرانی قوی تلاش کرد و ایرانی مقاوم. دشمن به دنبال ایجاد یاس است و می‌خواهد مردم به آینده امیدوار نباشند؛ پیام انقلاب اسلامی، پیام امیدآفرینی است؛ در این کشور هر کس با سخن و عمل و اقدام، مردم را امیدوار کند در جهت راهبرد انقلاب اسلامی حرکت کرده و غیر از این باشد و مردم را مایوس کند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

وی تصریح کرد: زمانی که خادم این آستان بودم نوجوانی خدمت مقام معظم رهبری مشرف شدند و عنوان کردند اوضاع را چطور می‌بینید؟ مقام معظم رهبری بدون ذره‌ای تامل فرمودند آینده را بسیار روشن و درخشان و نورانی برای این کشور می‌بینم. خون شهدا بسیار آثار داشته است.این جاهلیت، جاهلیت مدرن است و همراه خودش، علم و فناوری دارد و همراه خودش تسلط رسانه‌ای دارد.

رئیس قوه قضائیه گفت: یقین بدانید برکات خون شهید حاج قاسم سلیمانی به همبستگی مردم منطقه و افزایش روحیه مبارزه با دشمن و خروج آمریکایی‌ها از منطقه و تنفر عمومی از آمریکایی‌ها خواهد انجامید.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.