تشکر ترامپ از ایران بابت آزادی شهروند آمریکایی

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از جمهوری اسلامی ایران بابت آزادی شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی بود، تشکر کرد.

کد خبر : 109248
تاریخ انتشار : شنبه 16 آذر 1398 - 18:43

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ظهر شنبه به وقت محلی با انتشار پیامی در توئیتر از جمهوری اسلامی ایران بابت آزاد کردن یک شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران به زندان افتاده بود، تشکر کرد.

دونالد ترامپ در پیام توئیتری خود درباره آزادی این شهروند آمریکایی  نوشت: « وی که در زمان اوباما بازداشت شده بود (به رغم هدیه ۱۵۰ میلیارد دلاری او به ایران)، در دولت ترامپ به کشور بازگشت. از ایران بابت این مذاکره بسیار منصفانه تشکر می‌کنیم. دیدید که ما می‌توانیم با یکدیگر به توافق برسیم.»

امروز شنبه ۱۶ آذرماه با تصویب شورای‌عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی، «ژائو ونگ» شهروند آمریکایی که به‌جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رأفت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.

همچنین دکتر مسعود سلیمانی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و یکی از دانشمندان برتر جهان در حوزه سلول‌های بنیادی که به‌اتهام واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بازداشت شده و ۱۵ ماه در آمریکا زندانی بود نیز با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس،  سرانجام امروز شنبه ۱۶ آذرماه آزاد شد.

ساعاتی پیش یک مقام بلندپایه آمریکایی درباره تبادل دو زندانی ایرانی و آمریکایی که بامداد امروز شنبه صورت گرفت، به رویترز گفت: «آزادی زندانی آمریکایی نشانه‌ای از این است که ایران مایل به گفت‌وگو و بحث در مورد همه موضوعات است.»

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور آماده مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران است.

دولتمردان آمریکایی به‌ویژه شخص دونالد ترامپ در حالی بارها از آمادگی برای مذاکره «بدون پیش‌شرط» با ایران صحبت کرده‌اند که از زمان خروج کشورشان از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته تاکنون از هیچ تلاشی برای تحت فشار قرار دادن ملت ایران فروگذار نکرده‌ و همواره با افتخار از «کارزار فشار حداکثری علیه ایران» سخن گفته‌اند.

مقامات ایران بارها تأکید کرده‌‌اند که سیاست فشار حداکثری ترامپ راه به جایی نخواهد برد و ایران کشوری نیست که مذاکره تحت فشار ، آن هم با کشوری که به توافقات بین‌المللی پایبند نیست، را بپذیرد.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.