ترکیه از دستگیری خواهر البغدادی، معدن طلای اطلاعات خبر داد

یک مقام بلند پایه ترکیه‌ای از بازداشت خواهر سرکرده سابق داعش در شمال غرب سوریه خبر داد.

کد خبر : 107773
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 - 7:03

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری ایسنا، یک مقام بلند پایه ترکیه‌ای اعلام کرد که نیروهای کشورش دوشنبه “رسمیه عواد”، خواهر ابوبکر البغدادی، سرکرده سابق داعش که اخیرا توسط آمریکا به هلاکت رسید را بازداشت کرده است.

طبق گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، خواهر البغدادی ۶۵ سال سن دارد و در عملیاتی در روز دوشنبه در کانتینری نزدیک شهر “اعزاز” در شمال غرب سوریه بازداشت شده است.

این مقام ترکیه‌ای  خواهر البغدادی را به “معدن طلای اطلاعات” توصیف کرد و گفت: آنچه رسمیه درباره داعش می‌داند می‌تواند به دستگیری عناصر بیشتری از این گروه به ما کمک کند.

شهر اعزاز، یکی از شهرهای مرزی واقع در شمال سوریه است که در لحظه حاضر کنترل آن را نیروهای ترکیه برعهده دارند.

رسمیه عواد به هنگام دستگیری خود با پنج کودک همراه بوده است. گفته می‌شود همسر و عروس خواهر بغدادی نیز دستگیر شده‌اند. بازجویی از آن‌ها آغاز شده است.

یک مقام ارشد ترکیه به خبرنگار رویترز گفته است که تحقیقات و بازجویی از این افراد می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری پیرامون چگونگی فعالیت و سازماندهی داعش در اختیار مقامات امنیتی قرار دهد.

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود نوشته است که اطلاعات بسیار ناچیزی درباره رسمیه عواد موجود است و از این رو، خبرنگار این خبرگزاری قادر به تایید سریع هویت خواهر بغدادی نشده است.

ابوبکر بغدادی ماه گذشته در جریان عملیات نیروهای نظامی آمریکا در یک تونل اقدام به خودکشی کرده بود. داعش با انتشار یک پیام صوتی خبر کشته شدن رهبر خود را تایید کرده و در عین حال اعلام کرده بود که از آمریکا انتقام خواهد گرفت.

فرح‌الدین آلتون، وزیر ارتباطات ترکیه دستگیری خواهر بغدادی را نشانه‌ای از عزم ترکیه در تداوم مبارزه خود علیه داعش اعلام کرده است.

فرح‌الدین آلتون با انتشار یک پست توییتری اعلام کرده که دستگیری خواهر بغدادی در عین حال حکایت از عملکرد موفقیت‌آمیز عملیات ضد تروریستی ترکیه دارد.

او با انتشار این خبر از “تبلیغات مسمومی” که علیه ترکیه در ارتباط با مبارزه با داعش منتشر شده را بی اساس خواند. وزیر ارتباطات ترکیه گفته است: «تردیدی در همکاری قدرتمند واحدهای ضد ترور ترکیه با متحدان خود وجود ندارد.»


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.