ادعای ترامپ درباره سرنگونی پهپاد ایرانی تکذیب شد/ عراقچی: نگرانم ناو آمریکایی پهپاد خودشان را اشتباهی سرنگون کرده باشد!

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ادعای روز گذشته رئیس جمهور تروریست امریکا در خصوص سرنگونی پهپاد ایرانی را تکذیب کرد

کد خبر : 102136
تاریخ انتشار : جمعه 28 تیر 1398 - 6:37

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ادعای روز  گذشته  رئیس جمهور تروریست امریکا در خصوص سرنگونی پهپاد ایرانی را تکذیب کرد.

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرد: بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم  ترامپ، تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا  پس از انجام ماموریت شناسایی  و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاههای خود بازگشته‌اند  و هیچگونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو  یواس‌اس باکسر آمریکایی گزارش نشده است.

سردار شکارچی اینگونه اظهارات بی پایه رییس جمهور امریکا را در راستای ایجاد التهاب و ناامن سازی منطقه مهم خلیج فارس و آبراه استراتژیک تنگه هرمز تلقی کرد و اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با هوشیاری کامل و بر طبق موازین بین المللی،  ماموریت قانونی حراست، کنترل و مراقبت از امنیت  خلیج فارس و تنگه هرمز را وظیفه قانونی خود می‌دانند.

 

عراقچی: نگرانم ناو آمریکایی پهپاد خودشان را اشتباهی سرنگون کرده باشد!

سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان در واکنش به ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر سرنگونی یک پهپاد ایرانی توسط ناو یو اس اس باکسر در حساب توئیتری خود نوشت: ما هیچکدام از پهپادهای خود را در تنگه هرمز یا هیچ جای دیگر از دست نداده ایم. نگرانم که ناو یو اس اس باکسر پهپاد خودشان را اشتباهی سرنگون کرده باشد!

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ظهر روز پنج‌شنبه به وقت محلی مدعی شد که یکی از ناوهای آمریکایی مستقر در منطقه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ایرانی را بر فراز تنگه هرمز سرنگون کرده است.

دونالد ترامپ در آغاز سخنرانی خود در کاخ سفید به حاضران گفت: «پیش از آغاز سخنرانی می‌خواهم شما را در جریان حادثه‌ای که امروز در تنگه هرمز اتفاق افتاد، قرار دهم. امروز کشتی یو‌اس‌اس باکسر که یک شناور آبی‌-خاکی تهاجمی است، علیه یک پهپاد ایرانی که تا فاصله ۱۰۰۰ یاردی (۹۰۰ متری) آن پیشروی کرده و چندین هشدار را نادیده گرفته بود، اقدام دفاعی انجام داد و پهپاد را بلافاصله نابود کرد.»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که هم‌اکنون در نیویورک به سر می‌برد، در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد ادعای ترامپ مبنی بر سرنگون شدن پهپاد ایرانی بر فراز تنگه هرمز گفت: «ما خبری مبنی بر اینکه امروز پهپادی از دست داده‌ایم، نداریم.»

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.