ایران با بردی قابل پیش‌بینی برابر مکزیک مهیای مصاف با روسیه شد/ محک جدی تیم دوم کولاکوویچ

تیم ملی والیبال ایران با ترکیبی از بازیکنان جوان و ذخیره مقابل مکزیک به برتری رسید تا با دو پیروزی مهیای دیدار حساس و نفس‌گیر فردا مقابل روسیه شود.

کد خبر : 103402
تاریخ انتشار : شنبه 19 مرداد 1398 - 14:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم،دومین بازی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک توکیو و از گروه E این رقابت‌ها در سالن «سیبور آره‌نا» شهر سن پترزبورگ مقابل مکزیک برگزار شد که در پایان به برتری ۳ بر صفر شاگردان کولاکوویچ انجامید. آنها در این بازی که پیروزی‌شان از قبل قابل پیش‌بینی بود در سه ست به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۷ بر ۲۵ به برتری رسیدند.

والیبال انتخابی المپیک| ایران با بردی قابل پیش‌بینی برابر مکزیک مهیای مصاف با روسیه شد/ محک جدی تیم دوم کولاکوویچ

سرمربی اهل مونته نگروی تیم ملی ایران با توجه به بازی طولانی روز گذشته مقابل کوبا و بازی فوق‌العاده مهم پیش رو برابر روسیه، به ترکیب ثابت و همیشگی خود استراحت داد و برای شروع دومین بازی در مسابقات انتخابی المپیک مقابل مکزیک از جواد کریمی، پوریا یلی، فرهاد قائمی، جواد معنوی‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی و محمدرضا موذن (لیبرو) استفاده کرد. فاصله سطح و تجربه دو تیم در حدی بود که نباید توقع مقاومت چندانی از سوی مکزیک حتی مقابل تیم دوم ایران را داشت. شاگردان کولاکوویچ در ست نخست با ارائه یک بازی برتر در حمله و دفاع با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسیدند.

تیم ایران در پایان ست نخست، ۱۵ امتیاز از اسپک، سه امتیاز از دفاع روی تور، یک پوئن‌ سرویس و شش امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرده و تیم مکزیک در مقابل ۱۲ امتیاز در حمله، یک امتیاز از دفاع روی تور و پنج امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورده بود.

بازیکنان مکزیک در ست دوم، عملکرد بهتری داشتند و پا به پای تیم ایران امتیاز گرفتند. از حرص خوردن سرمربی مکزیک مشخص بود که انتظار داشت شاگردانش حداقل یک ست را به خود اختصاص دهند. کولاکوویچ هم در مقابل به شاگردانش اجازه داد بدون استرس تعویض شدن، برنامه‌های خود را در زمین پیاده کنند. تیم ایران در ست دوم نیز با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ مقابل مکزیک به پیروزی رسید.

مکزیکی‌ها در ست سوم نیز عملکرد قابل قبولی در حمله داشتند و حتی از ایران هم در ابتدای ست، پیش افتادند، اما اسپک‌های پوریا یلی در کنار جواد معنوی‌نژاد، برتری را به نفع تیم ایران رقم زد. مکزیک در حالت عادی به هیچ عنوان در حدی نبود که بتواند برای تیم ایران مشکلی ایجاد کند، ولی بازی با این تیم، محکی مناسب و تا حدی جدی برای بازیکنانی بود که به آنها بازی چندانی نرسیده بود. تلاش بازیکنان مکزیک تا لحظات پایانی بازی ادامه داشت و آنها تمام سعی خود را کردند تا حداقل برنده یک ست باشند، اما در نهایت ۲۵ بر ۲۷ باختند.

تیم ایران در پایان این بازی، ۴۴ امتیاز از اسپک، هفت امتیاز از دفاع روی تور، چهار پوئن‌ سرویس و ۲۲ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و تیم مکزیک در مقابل ۴۰ امتیاز در حمله، دو امتیاز از دفاع روی تور، سه پوئن سرویس و ۱۹ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورد.

تیم ملی ایران در بازی سوم و پایانی خود در این چارچوب از ساعت ۲۰:۳۰ فردا (یکشنبه) به مصاف روسیه می‌رود.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.