نیاز به نمازجمعه باشکوه بیشتر از همیشه احساس می‌شود/فاصله‌ بین مردم و مسئولین برداشته شود

امام‌جمعه موقّت تهران بر کیفیت‌بخشی به نمازجمعه تأکید کرد و گفت: باید نمازجمعه را بهتر از همه سال‌ها برگزار کنیم. نیاز به یک نمازجمعه باشکوه و با صلابت و شیرین بیشتر از همیشه احساس می‌شود.

کد خبر : 92363
تاریخ انتشار : جمعه 14 دی 1397 - 9:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، حجّت‌الاسلام محمّدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نمازجمعه امروز(۱۴ دی‌ماه) تهران با اشاره به عظمت روز جمعه، نمازجمعه را «حجّ هفتگی» خواند و گفت: حضور در نمازجمعه، به برادران و خواهران دینی نیرو می‌بخشد و آن‌ها را برای آغاز هفته‌ای دیگر آماده می‌کند.

امام‌جمعه موقّت تهران در خطبه دوم نمازجمعه با بیان اینکه تقوای الهی جلوه‌های گوناگونی دارد، یکی از روشن‌ترین جلوه‌های تقوا را وحدت دانست و گفت: معصوم می‌فرماید بر محور اسلام و قرآن و اهل‌بیت و ولایت گردهم باشید.

وی با اشاره به انتصاب خود به سمت امامت‌جمعه موقّت تهران گفت: بر خود فرض می‌دانم از رهبر عالیقدر و حکیم انقلاب به خاطر اعتماد به شاگرد کوچکشان صمیمانه تشکر کنم و امیدوارم به دعای رهبر عزیز و عالیقدر و شما برادران و خواهران در انجام این وظیفه مهم موفق باشم.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: از کسانی که در این مدّت ابراز خوشحالی کردند، تشکر می‌کنم. همچنین کسانی که نگران شدند و  نقدی داشتند، تشکر می‌کنم و از این به بعد هم به نقد مشفقانه بیشتر احتیاج داریم.

وی با بیان اینکه امروز در آستانه چهل‌سالگی انقلاب وظیفه داریم مانند جان‌مان از نمازجمعه مراقبت کنیم، بر کیفیت‌بخشی به نمازجمعه تأکید کرد و گفت: باید نمازجمعه را بهتر از همه سال‌ها برگزار کنیم. نیاز به یک نمازجمعه باشکوه و با صلابت و شیرین بیشتر از همیشه احساس می‌شود.

امام‌جمعه موقّت تهران با بیان اینکه عزیزان نمازگزار از وجود میله‌های نمازجمعه خشنود نیستند، اظهار داشت: از ستاد نمازجمعه خواهش کردم و دوستان حفاظت هم محبت کردند و دو ردیف از موانع برداشته شد و بخش باقی مانده مورد نیاز است که نسبت به آن هم اصلاح دقیق‌تری خواهد داشت.

حاج‌علی‌اکبری افزود: نمازگزاران علاقه‌مند هستند محیط نمازجمعه دوستانه باشد و مسئولین عزیز هم چنین احساسی دارند و من می‌بینم که برخی از آن‌ها در بین جمعیت حضور دارند.

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله هم فاصله‌ ظاهری و هم فاصله حقیقی بین مردم و مسئولین  برداشته شود و راه نهضت را پرشورتر از همیشه و با قوت بیشتر ادامه دهیم.

امام جمعه موقّت تهران با بیان اینکه حدود ۹۰۰ نمازجمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود، بر لزوم پرشور مردم در نمازجمعه‌ تأکید کرد.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه بهمن امسال باید حماسی‌تر از همیشه برگزار شود، اظهار داشت: حضور مردم در صحنه، باطل‌السحر فتنه‌ها خواهد بود و ملّت ایران، با حضور خود، همواره دشمنان را به خشم آورده است.

امام‌جمعه موقّت تهران با تأکید بر عنصر مقاومت، اظهار داشت: آنچه تا کنون به دست آورده‌ایم حاصل کیمیای مقاومت است. خدا به کسانی که پای پیمان بندگی می‌مانند بشارت می‌دهد و فرشتگان را برای بشارت آن‌ها می‌فرستد.

«ملّت عزیز ما روزهای تلخ و سیاه تسلیم و سازش با مستکبران را هیچ‌وقت از یاد نخواهد برد. روزهایی که ملت تحقیر شد؛ روزهایی که عظمت ایران توسط حاکمان پلید به حراج گذاشته شد و روزهایی که آزادی در گوشه زندان‌ها ذبح می‌شد، فراموش‌شدنی نیست. روزهای وادادگی فرهنگی و هویتی ملّت را فراموش نمی‌کنیم. روزهای وابستگی و نوکری آمریکا و استکبار و روزهای دوستی با صهیونیست‌های پلید و تبهکار را از یاد نخواهیم برد».

وی ادامه داد: به یاد بیاوریم توّلد دوباره یک ملت را با پیروزی انقلاب. تولد دوباره یک ملّت با راهنمایی یک انسان الهی، آزاده، عارف، عبد صالح پروردگار متعال که نسخه نجات ملّت ایران از نص قرآن و عترت استخراج کرد و نقشه راه عزّت آن‌ها را در اختیارشان قرار داد.

به اعتقاد حاج‌علی‌اکبری، از روزی که ملّت به میدان آمد و جان خود را تقدیم کرد، روزهای عزّت شروع شد و امروز پس از چهل سال، به لطف پروردگار، ملّت عزیز ما میوه‌های شیرین این شجره طیبه را دارند می‌چشند.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.