بیش از ۲۰ مورد قانون در راستای مبارزه با فساد در کشور وجود دارد/ شورای نگهبان مبارزه با فساد را تسهیل می‌کند

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بیش از ۲۰ مورد قانون در راستای مبارزه با فساد در کشور وجود دارد، گفت: شورای نگهبان مبارزه با فساد را تسهیل می‌کند.

کد خبر : 80831
تاریخ انتشار : شنبه 23 تیر 1397 - 20:02

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در برنامه نگاه یک که امشب(شنبه، ۲۳ تیر) از شبکه اول سیما به روی آنتن رفت در گفت‌وگویی به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان در سخنانی درباره رویکرد شورای نگهبان پیرامون مبارزه با فساد و اینکه یکی از نمایندگان این رویکرد را زیر سؤال برده است، گفت: اینگونه حملات ژورنالیستی است؛ مصوباتی که از سوی مجلس به شورای نگهبان می‌رسد، باید عدم مغایرت آن با شرع مقدس از سوی اعضای شورای نگهبان اعلام شود، این شورا هیچ کاری فراتر از این مسئله انجام نداده است.

وی افزود: اگر این دوست ما در مجلس احساس می‌کند که شورای نگهبان مصوبه‌ای داشته که در راستای مبارزه با فساد نبوده است، می‌تواند قانون را اصلاح کند، نمی‌توانیم با یک مصاحبه سیاسی، شورای نگهبان را در اینگونه مسائل مهم وارد کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: هر مصوبه‌ای از مجلس که مبارزه با فساد را تسهیل و ترویج کرده است در شورای نگهبان تصویب شده است.

کدخدایی با تأکید بر اینکه بیش از ۲۰ مورد قانون در راستای مبارزه با فساد در کشور وجود دارد، گفت: سؤال ما از نمایندگان مجلس این است که چرا این قوانین اجرا نمی‌شود و چر انمایندگان آنها را اجرایی نمی‌کنند؟

وی افزود: قانون اساسی گفته است که قوانین مصوب مجلس با شرع و قانون اساسی باید تطبیق داده شود، هر قانونی را که نمایندگان تشخیص می‌دهند مبارزه با فساد را تسریع می‌کند، حتما تصویب کنند، فقط ملاحظه کنند که مغایر با شرع و قانون اساسی نباشد، ما هم در شورای نگهبان آن را در اسرع وقت بررسی و تصویب می‌کنیم، شورای نگهبان در این باره کمک می‌کند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان اضافه کرد: تاکنون همین نماینده محترم جلسات متعددی با بنده و برخی مقامات قوه‌قضائیه داشته و حتی در آخرین جلسه آن که بین ۳ الی ۴ هفته از آن می‌گذرد، مقرر شد که پیشنهاداتی ارائه شود، اما هنوز این جلسات تشکیل نشده است.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.