نماد تبلیغاتی جریان المستقبل لبنان در انتخابات جنجال برانگیز شد

به نوشته روزنامه القدس العربی، نماد تبلیغاتی حزب ‘جریان المستقبل’ لبنان که مهره آبی چشم زخم تعیین شده است واکنش زیادی در شبکه های اجتماعی لبنان به همراه داشت و کاربران ‘راهبرد جدید’حزب سعد الحریری نخست وزیر این کشور برای حمایت از کشورشان را به سخره گرفتند.

کد خبر : 67694
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1396 - 11:40

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، انتخابات پارلمانی لبنان که قرار است ۶ می (۱۶ اردیبهشت ۹۷) برگزار شود نه تنها به میدانی برای رقابت های سیاسی، بلکه به میدانی برای بحث وجدل کاربران شبکه های اجتماعی بر سر نمادها و شعارهای انتخاباتی تبدیل شده است.
نخست وزیر لبنان که رئیس حزب جریان المستقبل نیز هست روز یکشنبه هفته جاری نامزدهای این حزب ، نماد وشعار انتخاباتی آن را اعلام کرد.
الحریری نماد حزب خود را ، مهره آبی چشم زخم و شعار آن را ‘ما همچون مهره چشم زخم از لبنان حفاظت می کنیم’ اعلام کرد .
نماد و شعار جریان المستقبل و اظهارات الحریری که گفته بود ‘با رای دادن به ما همچون حرز چشم زخم از لبنان حمایت می کنیم’ تمسخر کاربران شبکه های اجتماعی را به ویژه در لبنان به دنبال داشت.
‘جهاد بزونی’ از کاربران فضای مجازی نوشت: یعنی حزب الله موشک ها و مبارزان خود را مرزهای دشمن اسرائیلی خارج کند تا جریان المستقبل با راهبرد جدید خود یعنی مهره چشم زخم حمایت از لبنان را بر عهده بگیرد!.

 

 

پایگاه خبر ججین

 

 

‘ریما عساف’ روزنامه نگار نوشت: ایده جریان المستقبل برای اعلام مهره چشم زخم به عنوان نماد تصمیم موفقی نیست… امیدوارم کسی که این ایده را داده وکسی که آن را پذیرفته چشم نخورند!
‘هلا حداد’ دیگر کاربر توئیتر نوشت: جریان المستقبل چگونه می خواهد با مهره چشم زخم از لبنان در برابر تروریسم حمایت کند؟!
‘میشل مرهج’ هم با انتقاد از نماد جریان المستقبل نوشت: چه روند طبیعی و منطقیی: از شعار’ آسمان آبی’ به مهره آبی چشم زخم رسیدند. احتمالا در آینده نزدیک شاهد نماد شعار قرص آبی (ویاگرا) خواهیم بود!.
نورا ریما نوشت: شعار مهره چشم زخم به عنوان شعار انتخاباتی عامیانه بود و صرفنظر از این که مهره چشم زخم خرافات هست یا نیست ، نماد انتخاباتی باید یک مفهوم و پیام حقیقی داشته باشد و نه خرافاتی.
‘طونی ابی نجم’ از دیگر کابران فضای مجازی نوشت: هر قدر که مهره چشم در حمایت از انسان می تواند نقش داشته باشد (که ندارد) به همان میزان جریان المستقبل نیز از لبنان حمایت خواهد کرد!.

 

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.