رییس سابق انجمن همبستگی برای حقوق بشر و مظلومان ترکیه به ۳۰ ماه حبس محکوم شد

پروفسور عمر فاروق گرگرلی اوغلو رییس سابق انجمن همبستگی برای حقوق بشر و مظلومان ترکیه به اتهام ‘تبلیغ گروه تروریستی در شبکه های اجتماعی’ به ۲ سال و نیم حبس محکوم شد.

کد خبر : 64020
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1396 - 12:05

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  و به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان تورک، رسیدگی به اتهامات گرگرلی اوغلو در شعبه دوم دادگاه کیفری کوجاالی برگزار شد و در پایان، دادگاه، عمر فاروق گرگرلی اوغلو را به اتهام ‘تبلیغ گروه های تروریستی در شبکه های اجتماعی’ به ۲ سال و نیم حبس محکوم کرد.

 

 

به نوشته این رسانه، گرگرلی اوغلو با نپذیرفتن اتهام وارده و غیر مشروع بودن رای دادگاه گفت: من در طول عمرم همیشه در راستای حقوق انسانها گام برداشتم و با هر گونه جنگ و خونریزی مخالفت کردم.
استار به نقل از رییس سابق انجمن همبستگی برای حقوق بشر و مظلومان ترکیه نوشت: ‘رای صادره علیه من، یک بی عدالتی محض است و بی تردید نمی تواند من را از ادامه راه باز دارد و من به مبارزه خود در راه تامین حقوق انسانها و پشتیبانی از مظلومان ادامه خواهم داد.’

 

 

به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز عملیات ارتش ترکیه در عفرین (ماه گذشته میلادی)، تعدادی از مخالفان این اقدام در داخل ترکیه دست به اعتراض خیابانی و یا انتشار مطالب انتقادی علیه عملیات عفرین زدند و آن را حمله علیه کُردها دانستند و در مقابل دولت ترکیه نیز به منظور سرکوب اعتراضات، شمار زیادی از افراد از جمله چند روزنامه نگار را دستگیر و تحقیقات قضایی از بسیاری از جمله بعضی از سران ارشد حزب دموکراتیک خلق ها از جمله پروین بولدان رهبر جدید شاخه زنان این تشکیلات سیاسی، سرپیل کمال بی رهبر سابق شاخه زنان، آیهان بیلگن نماینده شهر قارص و نادر یلدریم نماینده شهر وان در مجلس ملی را آغاز کرد.

 

 

بنا بر اعلام وزارت کشور ترکیه، تاکنون بیش از ۷۸۶ نفر از شهروندان که به ‘انتشار تصاویر تروریست ها در رسانه های اجتماعی’ پرداخته و یا با ‘شرکت در تجمعات غیرقانونی’، مخالفت خود را با عملیات شاخه زیتون اعلام کرده بودند، به اتهام ‘تبلیغ گروه های تروریستی’ دستگیر شده اند.
دولت آنکارا هدف از این عملیات را نابودی نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (پ.ی.د)، ‘یگان‌های مدافع خلق سوریه’ (ی.پ.گ) و ‘داعش’ در عفرین عنوان کرده است.
دولت مرکزی سوریه، عملیات نظامی ترکیه در خاک خود را اقدامی اشغالگرانه و نقض حاکمیت خود خوانده و آن را محکوم کرده است.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.