روسیه بازار صادرات ماهیان خاویاری مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: نخستین محموله شیلاتی به ظرفیت حدود ۱۸ تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی منجمد توسط ‘شرکت پاک ثمر میرود بابلسر’ از مرز آستارا به کشور روسیه صادر شد.

کد خبر : 64018
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1396 - 12:02

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، از روابط عمومی شیلات مازندران، حسینعلی رستمی ارزش اقتصادی این محموله را ۱۲۷ هزار دلار اعلام کرد و افزود: شرکت پاک ثمر میرود یکی از شرکت های فعال در فرآوری محصولات شیلاتی و دارای کد EC ( صادرات به کشورهای اروپایی و روسیه) است که این محموله را از مرز زمینی آستارا به روسیه صادر کرده است.

 

رستمی گفت: مازندران به عنوان قطب تولید ماهیان خاویاری کشور دارای ۱۵ مزرعه فعال به ظرفیت تولید ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت و ۳۲ تن خاویار پرورشی است.
وی اضافه کرد: سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ تن گوشت و یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

 

وی با بیان اینکه صادرات محصولات شیلاتی استان مازندران در سال جاری به میزان ۱۰ درصد افزایش می یابد، ادامه داد: ۱۲ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در مازندران در حال احداث است که تعدادی از آن ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰درصد است و امیدواریم که در سال آینده به بهره برداری برسند.

 

مازندران دارای مقام نخست تولید گوشت و خاویار پرورشی در کشور بوده و بزرگترین مزرعه پرورش ماهی خاویاری خاورمیانه در جویبار مازندران در حال بهره برداری است.
تنها مرکز تکثیر ماهیان خاویاری بخش خصوصی کشور در مازندران مستقر است و پایانه صادرات ماهیان خاویاری و سایر آبزیان در چپکرود شهرستان جویبار در حال احداث است، که می تواند نقش موثری در رونق صادرات و ارزش افزوده محصولات شیلاتی داشته باشد.

 

سالانه حدود ۷۵ هزار تن انواع محصولات شیلاتی در استان مازندران تولید می شود.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.