دو یلدایی بودن پارسال اتفاقی بود / این شهر طولانی ترین شب یلدا را دارد

عضو ستاد استهلال کشور با اشاره اینکه امسال طولانی ترین شب سال فقط یک شب خواهد بود گفت: ۳۰ آذر یک ثانیه از شبهای دیگر طولانی تر بوده و انقلاب زمستانی در این شب رخ می دهد.

کد خبر : 50975
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 - 7:30

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“ ، علی ابراهیمی سراجی  ضمن اشاره به اینکه درسال ۹۵ دو شب به دلیل یکسان بودن زمان ثانیه ای به عنوان طولانی ترین شب معرفی شد، افزود: البته این اتفاقات و نزدیک بودن شبها در نزدیکی انقلاب زمستانی بسیار رخ می دهد و بعضی از سالها در اندازه چند دهم ثانیه یه شب طولانی تر است.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته به طور اتفاقی دو شب از لحاظ ثانیه با همه برابر بودند و می شود گفت دوشب یلدا داشتیم اما امسال طولانی ترین شب فقط یکبار اتفاق می افتد که یک ثانیه طولانی تر خواهد بود
ابراهیمی گفت: طولانی ترین شب را در شهرستان پارس آباد با ۱۴ ساعت و ۳۸ دقیقه و ۴۷ ثانیه، کوتاه ترین شب در چابهار با ۱۳ ساعت و ۲۶ دقیقه و ۴۳ ثانیه و در تهران۱۴ ساعت و ۱۶ دقیقه و ۸ ثانیه خواهیم داشت .
وی اضافه کرد : امسال انقلاب زمستانی در ساعت ۱۹ و ۵۱ دقیقه پنجشنبه ۳۰ آذر رخ می دهد.
ابراهیمی خاطر نشان کرد: هر چه به سمت قطب شمال می رویم شبها طولانی تر می شود ؛به طور مثال در مسکو ۱۷ ساعت و ایسلند بیش از ۲۰ سا عت خواهد بود از سویی دیگر در نیمکره جنوبی همزمان طولانی ترین روز را شاهد هستند و میزان زمان آن بستگی به چرخش مدار زمین دارد
این عضو ستاد استهلال کشور در پایان از وجود پدیده فلکی بارش شهابی به نام بارش دبی در شبهای ۲ و ۳ دی خبر داد .

مریم فلاحی 

 

 

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.