چگونه اجناس خود را به نمایش بگذاریم / ایده هایی برای نمایش محصول

نمایش محصول، هنر و علم ارائه محصول به شیوه ای جذاب، برای جلب توجه و نفوذ در ذهن مخاطبان به منظور فروش بیشتر است. این مطلب راجع به ۱۲ ایده برتر برای نمایش محصول است که توسط Rick Segel تنظیم شده‌اند.

کد خبر : 47957
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 - 11:38

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، بسیاری از خرده فروشان با مشکل ارائه محصول مواجه هستند و این مشکل بیشتر در ارائه بصری محصول خود را نشان می دهد. اما شاید شما که یک خرده فروش یا مشاور خرده فروشی هستید بگویید که ما خرده فروشیم نه هنرمند یا طراح. اینجاست که شانس با شما یار بوده، چرا که بحث هنر نمایش محصول حوزه ای است که می توان بدون صرف هزینه و زمان زیاد به سرعت در آن تخصص یافت.

نمایش محصول

در این متن ۱۲ راهکار، استراتژی و ترفند برای ارتقای وضعیت ارائه بصری محصولات فروشگاه تان که می تواند همان ویترین تان باشد، آورده شده است.
همه این راهکارها واضح و ساده اند ولی همین چیزهای ساده و بدیهی هستند که دست کم گرفته می شوند و تاثیر زیادی بر میزان فروش می گذارند. آنها را به کار بگیرید و ببینید که مشتریان تان چگونه به ویترین جدیدتان واکنش نشان می دهند.

۱) از فضای بیرون فروشگاه استفاده کنید
اگر هوا خوب بود و شهرداری و اداره اماکن اجازه می دهند محصولاتتان را به بیرون از فروشگاهتان ببرید و یک نمایشگاه خیابانی ترتیب دهید، بگذارید مردمی که از خیابان عبور می کنند هیجان زده شوند، برای هیجان بیشتر می توانید از بادکنک ها یا پرچم ها و چیزهای رنگارنگ استفاده کنید.

۲) همه چیز را هویت گذاری کنید
مشتریان اغلب عجله دارند پس از علایم مناسب برای راهنمایی آنها استفاده کنید. برای بخش های مختلف فروشگاه راهنما نصب کنید و محصولات را به طور روشن و واضح طبقه بندی کنید تا به مشتریان در رسیدن به محصول مورد نظرشان کمک کند. این کار کمک می کند که آنها وقت باقی مانده را به تماشای محصولات دیگر بپردازند و شاید بیشتر خرید کردند.

۳) جو مناسبی برای ویترین خودتان بسازید
ویترین فروشگاه یکی از ارزشمندترین مکان های عرضه محصول است و باید از آن فضا برای ایجاد یک جوی برای هر دوره خاص فروش خود استفاده کنید. این جو باید متناسب با حسی باشد که مشتریان شما علاقه دارند پس از خرید کالا آن حس را داشته باشند آیا آنها دوست دارند هیجان زده شوند؟ یا سرگرم شوند؟ یا حتی احساساتی شوند؟ به عنوان مثال اگر شما یک یک لباس فروشی دارید که لباس های مجلسی می فروشید ویترین شما باید حتما مانکن های شیک با لباس های اتو شده داشته باشد و نباید لباس های چروک را پشت ویترین بگذارید.

طراحی ویترین

۴) همه حس های پنج گانه را تحریک کنید
عرضه خلاقانه کالا فقط چشم ها را درگیر نمی کند باید این جنبه را هم در نظر بگیرید که فروشگاه تان چه بویی دارد، چه صدایی دارد و چه احساسی را منتقل می کند؟
آیا این پیام هایی که با بو، صدا و سایر عوامل محیطی به مخاطبان ارسال می کنید با جو ویترینی که ساخته اید هماهنگی دارد؟ شما حتی می توانید احساسات را به صورت غیرمستقیم تحریک کنید برای مثال یک کاسه قرمز رنگ کنار قاشق و چنگال و عکسی از سوپ گوجه فرنگی می تواند دهان مشتریان تان را آب بیاندازد!!

ویترین خلاق

۵) به مشتریان تان نشان دهید که محصول شما در خانه چطور به نظر خواهد رسید 
از ویترین تان استفاده کنید تا به مشتریان تان نشان دهید محصولات شما در خانه چطور به نظر خواهند رسید. اگرفروشگاه اثاثیه منزل دارید ویترین شما می تواند با یک سری صندلی در کنار میزی که روی آن جواهر آلات درخشانی در جعبه های روبان پیچی شده به همراه چند ماهی تابه با کف مسی براق قرار دارد، تزئین شود.
یادتان باشد خیلی از مشتریان نمی توانند محصول را در هنگام کاربردشان تصور کنند وقتی آنها یک ماهی تابه را در درون جعبه می بینند آنها فقط یک جعبه می بینند. اما اگر شما همان ماهی تابه را بر روی یک سطح مانند اجاق گاز قرار دهید که کنار آن یک دستگیره آشپزخانه رنگارنگ در کنار یک جفت شیشه روغن زیتون و یک دسته کتاب آشپزی وجود دارد آن ماهی تابه تبدیل به چیزی می شود که مشتری را تحریک می کند که آن را بخرد و یک شام رمانتیک دونفره با آن بپزد.

۶) اجناس مشابه را در یگ گروه قرار دهید
فروشگاه تان را به صورت منطقی و اصولی سازمان دهی کنید: مشتریان باید یک نوع محصول را بتوانند به راحتی پیدا کنند . در داخل طبقه بندی نیز گروه های مشخصی را ایجاد کنید به عنوان مثال از نظر نوع محصول، رنگ محصول و یا اندازه ، آنها را کنار هم بچینید.

طراحی ویترین

۷) بر اساس سبک زندگی مرتب کنید
می توانید محصولاتی از طبقه های مختلف که یک حالت را القاء می کنند در کنار هم بچینید. به عنوان مثال در یک فروشگاه لوازم اداری ویترین می تواند اتاق کار یک نابغه حرفه ای را نشان دهد که یک میز استیل با سطح شیشه ای همراه با تجهیزات الکترونیکی عجیب و غریب که دور یک کامپیوتر چیده شده اند باشد. یا می تواند اتاق یک مدیرعامل با کلاس را نشان دهد که یک چراغ مطالعه قدیمی روی یک میز از جنس چوب بلوط قرار گرفته و روی میز هم چند برگه تجاری قرار دارد.

۸) نورپردازی کنید
درست همان طور که شعله شمع پروانه را جذب می کند نور پردازی خوب هم مشتری ها را جذب می کنند. یک نورپردازی مهیج و جذاب چندان هزینه بر نیست ولی می تواند توجه را به جنبه های کلیدی محصول جلب کند. همانطور که از نورپردازی خوب در ویترین استفاده می کنید در داخل فروشگاه هم استفاده کنید.

طراحی ویترین

۹) هر از چندگاه ویترین تان را عوض کنید
یک ویترین عالی فقط برای بار اولی که مشتری آن را می بیند عالی است. اما وقتی مشتری چند بارپشت سر هم ویترین را می بیند دیگر جذابیتی ندارد و خسته کننده است و مشتری هیچ وقت وارد یک فروشگاه خسته کننده نمی شود. سعی کنید به صورت هفتگی ویترین تان را عوض کنید.

۱۰) از رنگ ها نترسید
رنگ های قوی نتایج قوی نیز در بر دارد: سعی کنید محصولات تان را حول محوریت یک رنگ اصلی که ذهن مشتری را درگیر و جذب کند بچینید و اگر می توانید هر هفته یک رنگ خاص بکار ببرید. ولی یادتان باشد اگر این هفته از رنگ زرد استفاده کرده بودید هفته بعد از بنفش یا آبی استفاده کنید و قرمز یا نارنجی بکار نبرید.

طراحی ویترین

۱۱) از حرکت استفاده کنید
محصولاتی که حرکت می کنند چشم ربایی می کنند. اگر محصولاتی مثل ساعت یا اسباب بازی یا جعبه های مسیقی متحرک دارید آن را طوری در معرض دید قرار دهید تا دیده شود ومشتریان تان ببینند که آنها کار می کنند.
اما اگر محصولات تان اصولا چیزهایی ثابت هستند می توانید از چیزهای کوچک دیگری برای ایجاد حرکت در محیط فروشگاه تان استفاده کنید. مثلاً چند روبان به یک پنکه کوچک ببندید تا جلب توجه کنید.

ویترین خلاق2

۱۲) قانون “سه” را به یا دداشته باشید.
وقتی یک ویترین طراحی می کنید محصولات را سه تایی بچینید. اگر محصولات تان را از نظر ارتفاع میچینید سه ارتفاع بلند، بلندتر و بلندترین را در کنار هم قرار دهید یا اگر محصولات تان گرد و چاق هستند سه محصول چاق، چاق تر و چاق ترین را کنار هم قرار دهید یا حتی می توانید از نظر قیمت بچینید : خوب ، بهتر و عالی از نظر قیمت یک چیدمان است که به طور باور نکردنی جواب می دهد.

نتیجه :
یادتان باشد ارائه و نمایش محصول هم جنبه هنری و هم علمی دارد بنابراین با ذهنی باز اقدام به طراحی آن بکنید. اگر یک روش نتیجه نداد آن را عوض کنید و یک روش دیگر به کار ببرید. سعی کنید از ویترین های تان در دوره های مختلف عکس بگیرید و خواهید دید که در طول زمان به یک رابطه بین نوع ویترین و میزان فروش دست پیدا کردید و این به شما کمک خواهد کرد که بیشتر بفروشید.
فقط فروشگاه هایی زنده می مانند که خود را با تغییرات و رفتار مشتری تطبیق دهند پس نتایج را دنبال کنید و به دنبال امتحان چیزهای جدید باشید.

منبع: وبلاگ شخصی Rick Segel، مدیر فروش و تبلیغات
مترجم: محمد خاهانی

 

 

 

 

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 10 =