خواسته‌های مردم خاش از رئیس جمهور : دولت با تامین آب شرب به ۴ دهه انتظار مردم خاش پایان دهد

‌مردم شهرستان خاش سیستان و بلوچستان در آستانه سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان به این استان خواسته‌های خود را مطرح و خواهان پایان دادن به انتظار ۴۰ ساله مردم در مبحث تامین آب شرب سالم هستند.

کد خبر : 47231
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396 - 6:36

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”   ، قشرهای مختلف مردم شهرستان خاش اعم از شیعه و اهل سنت در کنار سایر اقشار ملت بزرگ ایران و مردم مرزدار سیستان و بلوچستان به دکتر روحانی رای داده اند.

مرزداران سیستانی و بلوچ در این استان پهناور به دولت دلبسته‌اند و خواهان عمل کردن مسئولان به وعده‌های داده شده هستند.

ساکنان منطقه خاش سیستان و بلوچستان اجرا نشدن پروژه تامین آب شرب از کارواندر به خاش، ایجاد نشدن راه و بازارچه مرزی، نبود فرصتهای اشتغالزایی و سرمایه گذاری با توجه به وجود ظرفیت‌های ارزشمند مرزی، گردشگری، تجاری، کشاورزی، صنایع و معادن غنی را از دغدغه‌های مهم خود عنوان کردند.

مولوی محمدعثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل شهرستان خاش گفت: مردم خاش و سیستان و بلوچستان وفادارترین مردم به اسلام، انقلاب اسلامی و کشور ایران هستند و در صحنه‌های مختلف از دولت‌ها حمایت کرده ‌و به عنوان مرزدارانی غیور همواره پا در رکاب رهبری، مسئولان و مردم ایران بوده و از ارزش‌های اسلامی و کشور دفاع کرده‌اند.

وی بیان کرد: حل نشدن مسئله تامین آب شرب به شهر خاش ۴۰ ساله شده و تاکنون وزیران و نمایندگان مردم در مجلس و فرمانداران و دولت‌ها زیادی در این مدت آمده‌‌ و رفتهاند ولی این پروژه همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و مردم خاش دیگر شرمنده شده‌اند این خواسته به حق خود را از مسئولان مطالبه کنند.

مولوی قلندرزهی ادامه داد: مشکلات مرزی و نبود تجارت مرزی، بهره گرفته نشدن از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و نبود اقدامات مناسب برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی سبب وارد آمدن خسارت به مردم منطقه شده است.

علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس ‌هم با تاکید بر اینکه تبعیض و بی عدالتی و نبود برنامه و استراتژی درست برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری سبب دلسرد شدن مردم مرزدار از خدمات دولت شده است، گفت: افزون بر ۹۳ درصد مردم خاش به ریاست جمهوری دکتر روحانی رای دادهاند، ولی در مبحث خدمت رسانی مورد بی مهری واقع شده‌اند.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان و بویژه مردم خاش در رنج و محرومیت و فقر شدید به سر می‌برند اما با دلی بزرگ و با مهمان نوازی خود نشان داده‌اند در مسیر خدمت کردن و یاری رساندن به هم وطنان و دولتمردان از هیچ گونه تلاش و کوششی فروگذار نیستند.

علی کرد ضرورت توجه به اجرای پروژه‌های آب رسانی و گازرسانی و تسریع در اجرای پروژه راه مرزی و راه آهن را متذکر شد.

عید محمد قلندرزهی رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش هم گفت: قدم آقای رئیس جمهور و سفر اعضای دولت به استان سیستان و بلوچستان را به فال نیک می‌گیریم و انتظار داریم به نیازهای مردم خاش بیشتر توجه شود.

وی بیان کرد: حضور گسترده مردم منطقه در صحنه های مختلف نظام اسلامی از ارادت قلبی و وفادارای مردم منطقه به اسلام و کشور حکایت دارد و قطعا مردم ما با درک شرایط دست از حمایت از دولت و نظام برنمیدارند.

قلندرزهی افزود: مردم خاش گرفتار پدیده‌های قاچاق سوخت و انسان و معضلات گسترده اجتماعی و مواد مخدر شده‌اند و ریشه همه مباحث به فقر و محرومیت شدید برمی‌گردد.

وی ادامه داد: نبود کارخانه‌ها و واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی، حمایت ناکافی از روستائیان و عشایر و مرزداران غیور در کنار عدم استفاده از ظرفیت‌های منطقه سبب شده که مردم با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کنند.

وی ضرورت توجه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی، گردشگری، صنعتی، کشاورزی، نیروی انسانی، نخبگان علمی و غیره را متذکر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.