موادغذایی برای خواب کودکان / تقویت سیستم دفاعی بدن

می‌توان سیستم‌دفاعی بدن را ترمیم کرد.چندین راهکار موثر و کاربردی برای کمک به ترمیم و بازسازی سیستم‌دفاعی بدن ارائه شده

کد خبر : 44946
تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1396 - 11:55

 

آیا کودک شما کم‌خواب است؟ برای والدینی که مجبور هستند هر شب با سختی زیاد بچه‌هایشان را بخوابانند خواب خوب روزمره مانند یک آرزوی دست نیافتنی است.

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، در ادامه چند ماده غذایی معرفی می‌کنیم که خواب آرامی را برای کودکانتان به ارمغان می‌آورد.

حبوبات

حبوبات مانند بسیاری از مواد غذایی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم دارای تریپتوفان بسیاری است. پروتئین‌های موجود در این مواد غذایی مفید به کودکان بدخواب کمک می‌کنند تا خوابی عمیق و راحت داشته باشند.

برنج

اضافه کردن برنج به شام آخر هفته به خواب کودکتان کمک می‌کند. برنج دارای شاخص گلیسمی بالاست. به این معنا که کودک شما بعد از خوردن برنج دچار افزایش ناگهانی انرژی می‌شود اما بعد از چند ساعت افت انرژی صورت گرفته و کودک برای خواب آماده می‌شود.

اسفناج

سبزیجات برگ دار مانند اسفناج و کاهو دارای تریپتوفان بوده و برای سلامتی ما بسیار مفید هستند. در یک رژیم غذایی سالم وجود اسفناج از اهمیت بالایی برخوردار است. این ماده غذایی به کودکان کمک می‌کند تا راحت به خواب بروند و خواب آسوده‌ای داشته باشند.

ماهی سالمون

سالمون مانند انواع دیگر غذاهای دریایی به ترشح ملاتونین و سروتونین کمک می‌کند. ملاتونین و سروتونین هر دو به خواب راحت کمک می‌کند. ماهی آزاد برای حفظ سلامت قلب کودکان نیز بسیار مفید است.

گوشت قرمز اما زودهنگام

وجود آهن در گوشت قرمز به داشتن انرژی سالم در طول روز کمک می‌کند. گوشت قرمز مانند بسیاری از مواد غذایی که در این مطلب خواندید دارای تریپتوفان زیادی است که به خواب راحت کودکان کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم کودکان شب‌ها گوشت قرمز به‌صورت تکه‌ای و زودهنگام مصرف کنند تا زودتر هضم شود.

پاستاهای تهیه شده از آرد کامل

پاستای تهیه شده از آرد کامل باعث ترشح انسولین می‌شود که برای گذراندن شبی راحت به شما کمک می‌کند. باید توجه داشته باشید مصرف پاستا با پنیر به‌دلیل داشتن تریپتوفان به خواب راحت شما و کودکتان بیشتر کمک می‌کند.

مرغ

اگر می‌خواهید غذایی درست کنید که به خواب راحت خودتان و کودکتان کمک کند باید مرغ را در سبد خریدتان بگنجانید. مرغ مانند فراورده‌های لبنی سرشار از تریپتوفان است و آمینواسیدی دارد که به داشتن خوابی راحت کمک می‌کند. مصرف مرغ تاثیر شگفت‌انگیزی روی خواب کودکان دارد.

غلات کامل

مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده موجود در غلات کامل یک روش خوب برای خواب عمیق در کودکان است. این نوع غذاها انسولین تولید می‌کنند که شهرت زیادی در خواب عمیق دارد. از انواع غلات کامل می‌توان به نان کامل، کراکرهای کامل و غیره اشاره کرد.

لبنیا ت

فراورده‌های لبنی سرشار از تریپتوفان است. این اسید آمینه به داشتن خوابی راحت کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم قبل از خواب به کودکتان یک لیوان شیرموز بدهید تا هردو خوابی راحت را تجربه کنید.

موز

موز یکی از بهترین منابع منیزیم محسوب می‌شود. منیزیم یک ماده معدنی مفید در آرامش عضلانی است و به این ترتیب باعث خواب راحت می‌شود. موز همچنین دارای دو هورمون ملاتونین و سروتونین است که اکثر مردم از این دو مکمل برای خواب راحت استفاده می‌کنند.


تقویت سیستم دفاعی بدن

شاید این سوال بارها به ذهن شما هم خطور کرده باشد که چرا برخی افراد در مقایسه با سایر اعضای خانواده یا دوستان وهمکاران‌ خود بیشتر و برخی دیگر کمتر، بیمار می‌شوند.اولین پاسخی که می‌توان برای این سوال مطرح کرد، این است که سیستم‌دفاعی بدن همه انسان‌ها هرگز شبیه به یکدیگر فعالیت نمی‌کند. در واقع عوامل متعددی روی سلامت سیستم‌دفاعی بدن تاثیرگذار هستند و البته راه‌هایی وجود دارند که با کمک آنها می‌توان سیستم‌دفاعی بدن را ترمیم کرد.چندین راهکار موثر و کاربردی برای کمک به ترمیم و بازسازی سیستم‌دفاعی بدن ارائه شده که عبارتند از: قبل از هرچیز انتخاب یک رژیم غذایی سالم و صحیح سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها و مغز خشکبار برای بهبود سلامت سیستم دفاعی بدن موثر است. همچنین در این میان مصرف مقادیر کافی پروتئین حائز اهمیت است. حتی‌المقدور از استرس دوری کنید چون از عوامل موثر افزایش خطر ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری‌های ویروسی است و می‌تواند علائم آسم و آلرژی را تشدید کند.

مشاغلی که سبب ابتلا به سنگ‌کلیه می‌شوند

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه کمبود مصرف آب، نحوه رژیم غذایی، استفاده از پروتئین‌های حیوانی و استفاده زیاد از نمک از دلایل ایجاد سنگ کلیه است، گفت: مردان نسبت به زنان بیشتر دچار سنگ کلیه می‌شوند.فرزانه شریفی اقدس با اشاره به برگزاری نهمین کنگره سالیانه اندویورولوژی و لاپاروسکوپی (جراحی‌های کم‌تهاجمی و درون‌بین کلیه و مجاری ادرار) اظهار داشت: این کنگره یکم تا سوم آذرماه سال جاری برگزار و تازه‌ترین روش‌های درمانی در حوزه مشکلات اورولوژی در آن ارائه خواهد شد.وی افزود: ۱۰ مهمان خارجی از کشورهایی همچون ایتالیا، انگلستان، ترکیه، پرتغال، هند، امارات، کویت، لبنان و عراق در این کنگره حضور خواهند داشت و مباحثی را مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌دهند.استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: شایع‌ترین مشکل سیستم ادراری در منطقه سنگ‌های کلیه است و برهمین اساس این موضوع در کنگره مدنظر قرار دارد.اقدس با اشاره به اینکه آمار کشوری در مورد مبتلایان سنگ کلیه نداریم، گفت:‌با این حال ازآنجایی که ایران روی منطقه کمربند سنگ قرار دارد، میزان افرادی که دچار این مشکل هستند، بسیار زیاد است. همچنین مردان بیشتر از زنان درگیر سنگ‌های کلیه می‌شوند.رئیس نهمین کنگره سالیانه اندویورولوژی و لاپاروسکوپی افزود: زنان به‌علت برخی از مسائل همچون تاثیر هورمون استروژن تا سن یائسگی کمتر نسبت به مردان دچار سنگ کلیه می‌شوند، همچنین به‌طورکلی دهه‌های ابتلا به سنگ کلیه دهه‌های ۴، ۵ و ۶ زندگی است ولی این مساله در سنین پایین‌تر نیز به‌وجود می‌آید.اقدس تصریح کرد: بیشترین علت ایجاد سنگ کلیه کمبود مصرف آب، مصرف زیاد نمک، نوع رژیم غذایی و استفاده از پروتئین‌های حیوانی است. همچنین شغل افراد می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.وی بیان داشت: افرادی که در شغلشان تحرک فیزیکی زیاد دارند ولی آب کم می‌نوشند، به دلیل عدم جبران تعریق در معرض ابتلا به سنگ کلیه هستند.استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بابیان اینکه یک روز قبل از برگزاری کنگره یک کارگاه تئوری برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود، گفت: نحوه کارگزاری باتری الکتریکی برای درمان انواع فلج‌های عصبی مثانه، استفاده از لیزر در درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات و ارائه آخرین روش‌های استفاده از دستگاه درون‌بین حالب جهت درمان سنگ حالب و کلیه به کارگاهی است که در حاشیه این کنگره مدنظر قرار گرفته است.

 


 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.