راهکارهای خانگی برای درمـان سرفـه

عسل و لیمو دشمن سرفه

کد خبر : 43986
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1396 - 18:40

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، سرفه و گلودرد گاهی با تغییر فصل و گاهی با مصرف یک سری مواد غذایی خاص به سراغتان می آیند که بسیار آزاد دهنده هستند. در ادامه توصیه هایی برای درمان سریع سرفه و گلودرد داریم. سرفه و گلودرد را باید جدی بگیرید و در درمان آنها به خصوص از راه طبیعی که بهترین راه و روش است و کمترین عوارض را دارد تلاش کنید.

عسل و لیمو دشمن سرفه

مقدار ۳ قاشق عسل را به همراه ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو در یک لیوان آب جوش حل کنید تا یک محلول جادویی برای تسکین سرفه و گلودرد در خانه بسازید.

ویکس مصرف کنید

ویکس مثل یک حرارت دهنده گرمایی را ایجاد می کند که در گلو و سرفه های خشک را التیام می بخشد.

فلفل سیاه و عسل

یک قاشق چای خوری فلفل سیاه را به همراه ۲ قاشق چای خوری عسل در یک لیوان آبجوش حل کنید و میل کنید البته باید بدانید که این محلول برای سرفه های خلط دار و تر تجویز می شود.

آبلیمو و نمک غرغره کنید

مقداری آبلیمو و نمک را در یک لیوان آب ولرم و یا گرم حل کنید و در روز ۲ تا ۳ بار غرغره کنید.

نوشیدنی های داغ بنوشید

شیر و یا دمنوش های گرم سرفه و گلو درد را تسکین می بخشد. همچنین سوپ ها و آش های خانگی بسیار توصیه می شوند.

آویشن و پونه دم کنید

آویشن و پونه به دلیل دارا بودن املاح گیاهی و خواص خاصشان از قدیم برای درمان عفونت ها و برخی بیماری ها توصیه می شدند که دم کرده این دو با هم برای درمان گلودرد و سرفه بسیار موثر است.

۴ تخم دم کنید

به جرات می توان گفت چهار تخم بهترین داروی گیاهی برای درمان سرفه و گلودرد های شدید است. به دانه موجود در این ترکیب برای از بین بردن خلط مفید است.بسیار جالب است که مصرف این دمنوش ها در کشورهای خارجی به خصوص در اروپا به طور گسترده مصرف می شوند و از آنها به جای داروها و شربت های شیمیایی مصرف می کنند.

بادام و آب پرتقال

بسیاری از مردمان آسیایی این محلول را موثر در درمان و تسکین گلودرد و سرفه می دانند. بادام ها را پودر کرده و در یک لیوان آب پرتقال طبیعی مخلوط کنید و بنوشید فقط آب پرتقال نباید زیاد ترش باشد.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.