مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان از ساعاتی پیش آغاز شده است

مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان با سایر شهرهای کشور در مقابل لانه جاسوسی در تهران و با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان آغاز شد.

کد خبر : 41873
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1396 - 7:09

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”   ، این مراسم بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز شنبه در سراسر کشور آغاز شد.
راهپیمایان با فریاد «مرگ بر آمریکا» حضور حماسی و پرشوری را به نمایش گذاشته ‌اند.
قرار است در مراسم امروز علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی سخنرانی کند.
یوم‌الله سیزدهم آبان که در تقویم کشور به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی معرفی شده، سه برگ سرنوشت ساز از تاریخ انقلاب اسلامی را در خود جا داده است.
سیزدهم آبان سال ۱۳۴۳ حضرت امام خمینی(ره) به جرم دفاع از شرافت و کرامت انسانی و استقلال ایران و مخالفت با لایحه ننگین و استعماری کاپیتولاسیون و برده‌داری نوین آمریکا از سوی رژیم ستمشاهی تبعید شدند.
در تقویم رسمی کشور، ۱۳ آبان به عنوان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.
سیزدهم آبان سال ۱۳۵۷قیام دانش‌آموزان انقلابی معترض به ظلم و فساد رژیم شاه و دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران به دستور آمریکا توسط گارد دژخیمان رژیم طاغوت در مقابل دانشگاه تهران به خاک وخون کشیده شد.
سیزدهم آبان سال ۱۳۵۸ در سالگرد شهدای دانش آموز، حماسه ای شکل گرفت و دانشجویان پیرو خط امام، پرچم عزت و افتخار حسینی را برافراشتند و سفارتخانه آمریکا را که به محلی برای جاسوسی و توطئه علیه انقلاب اسلامی تبدیل شده بود، به تسخیر درآوردند و روزنه نفوذ دولت آمریکا را بستند.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.