وضعیت شکایت از فست فودی ها/سهم رستوران ها و نانوایی ها

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت، گفت: تعداد تماس ها با سامانه ۱۹۰ در مهر ۹۶ بیش از ۲۱۹۵۱ مورد بوده که ۶۹۱۰ تماس منجر به ثبت خبر یا شکایت در سامانه شده است.

کد خبر : 41373
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1396 - 7:08

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبر گزاری مهر،مهندس محراب آقازاده افزود: بیشترین شکایت های ثبت شده از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد (۱۰درصد)، دفع غیر بهداشتی فاضلاب (۶درصد) و عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر (۵درصد) بوده است. همچنین صنف نانوایی (۱۱ درصد)، اغذیه فروشی و شکایت از اصناف اغذیه فروشی، ساندویچ و پیتزا با ۱۰ درصد، سلف سرویس و رستوران با ۷ درصد و بقالی و سوپر مارکت با ۶ درصد، بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: تعداد ۱۰۱۵ خبر یا شکایت منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده به میزان ۱۵۰۰ کیلوگرم و ۷۵۹ لیتر انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شد که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع لبنیات تاریخ گذشته و فاسد، نوشابه، آبمیوه تاریخ گذشته، انواع تنقلات و غیره بوده است.

آقازاده افزود: بیشترین فراوانی اخبار و شکایات در مهر ماه به ترتیب در حوزه تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی (۱۹درصد)، مشهد ( ۱۲درصد)، ایران (۱۱درصد) و در مرتبه های بعدی دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، شیراز، البرز، تهران، تبریز، کرمان و قم قرار دارند.

وی گفت: در همین راستا اقدامات بازرسان بهداشت محیط دانشگاه ها منجر به معرفی ۲۵۰ صنف متخلف به مراجع قضایی، صدور ۱۵۴۲ اخطار کتبی به منظور رفع نواقص بحرانی و غیر بحرانی اصناف متخلف و ۲۵۰ صنف مورد شکایت منجر به رفع نقص شده است.

آقازاده افزود: سامانه بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت های بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای است.

هموطنان می توانند از اقصی نقاط کشور با شماره تلفن ۱۹۰ تماس حاصل کرده و شکایات بهداشتی خود را مطرح نمایند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.