طبق آخرین فهرست ۴۰۰نفره فوربس اعلام شد / ۷ میلیاردر حوزه فناوری در فهرست ۱۰ثروتمند جهان

به نظر می‌رسد بهترین راه برای اینکه به یکی از ثروتمندترین مردم امریکا و جهان تبدیل شوید این است که یک کمپانی فناوری موفق و پیشرو تأسیس کرده و کاملاً به روز باشید؛ کاری که بیل گیتس یکی از بنیانگذاران مایکروسافت انجام داد.

کد خبر : 39790
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1396 - 9:34

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”   ، مجله فوربس امسال نیز به روال سنت هرساله، نسبت به معرفی ثروتمندترین‌ افراد جهان اقدام کرده و در این راستا، فهرستی ۴۰۰نفره ارائه داده است که نام یک میلیاردر ایرانی، «پیره امیدوار» نیز در میان آنها دیده می‌شود. در این میان، یک موضوع که از چشم بسیاری از مردم جهان دور نمانده، این است که در صدر فهرست میلیاردرهای جهان، نام مدیران شرکت‌های فناوری بزرگ و مطرح جهان دیده می‌شود. فوربس اعلام کرده است که نام ۵۹ میلیاردر حوزه تکنولوژی در این فهرست ۴۰۰ نفره دیده می‌شود و در میان ۱۰نفر اول این فهرست نیز نام ۷مدیرعامل یا بنیانگذار شرکت‌های بزرگ فناوری دیده می‌شود. این موضوع بازهم مهر تأییدی دیگر بر این ادعاست که فناوری در آینده، حرف نخست را خواهد زد و کسانی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده یا پس از آموزش‌های لازم، مشغول به کار شوند بیشترین برد را خواهند داشت.
همچنین فهرست جدید فوربس نشان می‌دهد که مجموع ثروت این ۴۰۰میلیاردر از ۲.۴تریلیون دلار سال گذشته به ۲.۷تریلیون دلار در سال‌جاری رسیده است. از دیگر اطلاعات این مجله، اینکه امسال ۲۲ میلیاردر برای نخستین بار به این فهرست وارد شده‌اند و از آنها می‌توان به رید هستینگز، بنیانگذار نتفلیکس اشاره کرد که با ثروت ۳.۲میلیارد دلار برای نخستین بار به این فهرست راه یافته است. یکی از بنیانگذاران اسنپ یعنی ایوان اشپیگل نیز با ۳.۱میلیارد دلار ثروت، به‌عنوان جوان‌ترین ثروتمند فهرست ۴۰۰ نفره فوربس شناخته شده است. گفتنی است طبق اطلاعات مجله فوربس، هریک از افرادی که در ۱۰ پله اول این فهرست جای گرفته‌اند، حداقل یک میلیارد دلار نسبت به سال قبل ثروتمندتر شده‌اند. در فهرست امسال فوربس نام بیل گیتس، جف بزوس، مارک زوکربرگ به‌عنوان مولتی میلیاردرها آمده و البته بنیانگذاران توئیتر، اسنپ و واتس‌اپ نیز از این قافله عقب نمانده‌اند.
بیست و چهارمین موفقیت بیل گیتس
به نظر می‌رسد بهترین راه برای اینکه به یکی از ثروتمندترین مردم امریکا و جهان تبدیل شوید این است که یک کمپانی فناوری موفق و پیشرو تأسیس کرده و کاملاً به روز باشید؛ کاری که بیل گیتس یکی از بنیانگذاران مایکروسافت انجام داد. وی که اکنون ثروتی معادل ۸۹میلیارد دلار دارد و ثروتش نسبت به سال گذشته ۸میلیارد دلار افزایش یافته، از نگاه فوربس برای بیست و چهارمین بار متوالی به‌عنوان صدرنشین فهرست ۴۰۰نفره ثروتمندترین‌های جهان و امریکا انتخاب شد. البته لازم به ذکر است که در سال‌جاری میلادی برای مدتی کوتاه جف بزوس بنیانگذار آمازون، توانست از بیل گیتس پیشی بگیرد و با ثروت ۹۰میلیارد دلاری، برای نخستین بار لقب ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص دهد که البته این زمان بسیار کوتاه بود و وی باز هم از صدر به زیر آمد. به این ترتیب در جدیدترین فهرست ۴۰۰ نفره فوربس، جف بزوس بنیانگذار آمازون با ثروتی معادل ۸۱.۵ میلیارد دلار، در جایگاه دوم فهرست فوربس قرار گرفت. ثروت وی نیز نسبت به سال گذشته حدود ۱۴.۵میلیارد دلار افزایش یافته و برای دومین بار پیاپی در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفته است.
سومین مرد ثروتمند جهان از نگاه فوربس را شاید نتوان کاملاً جزو فعالان حوزه فناوری دانست ولی به هرحال نامش به‌دلیل سرمایه‌گذاری در کمپانی‌هایی همچون اپل، ‌ای بی‌ام و… با فناوری گره خورده است. گفتنی است که وارن بافت۸۷ساله و دارای ۳فرزند با ۸۰.۴میلیارد دلار ثروت، این جایگاه را به خود اختصاص داده و ثروت وی نسبت به سال گذشته، ۱۲.۵میلیارد دلار افزایش یافته است. وی که او را یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران در طول تاریخ می‌دانند و پسر یکی از اعضای پیشین کنگره امریکاست، نخستین سهام خود را در سن ۱۱سالگی خرید و حالا بیش از ۶۰کمپانی در قالب مجموعه
Berkshire Hathawayدارد که در میان آنها کارخانه باتری دوراسل و رستوران زنجیره‌ای Dairy Queen هم دیده می‌شود. البته وی قصد دارد ۹۹درصد ثروت خود را به خیریه ببخشد و تاکنون نیز حدود ۳۲میلیارد دلار از آن را اهدا کرده است. وی همچنین با توجه به علاقه‌اش به کارهای خیرخواهانه، در سال ۲۰۱۰ به همراه بیل گیتس از میلیاردرهای جهان خواستند حداقل نیمی از ثروت خود را به مراکز خیریه ببخشند یا اینکه یک کار خیرخواهانه به راه بیندازند.
موفقیتی دیگر برای زوکربرگ
اما چهارمین جایگاه این فهرست ۴۰۰نفره در اختیار چه کسی قرار گرفت؟ این رتبه نیز باز به یک فعال حوزه فناوری تعلق گرفت و مارک زوکربرگ بنیانگذار فیس‌بوک با ثروتی معادل ۷۱میلیارد دلار به‌عنوان چهارمین مرد ثروتمند جهان شناخته شد. این میلیاردر ۳۳ساله که در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان پنجمین ثروتمند جهان شناخته شده بود را می‌توان کسی دانست که در سال گذشته بیشترین ثروت را کسب کرده است چراکه ثروت وی نسبت به سال گذشته، حدود ۱۵.۵ میلیارد دلار افزایش یافته است. ایده اولیه فیس بوک در دانشگاه هاروارد و در سال ۲۰۰۴ زمانی که تنها ۱۹سال داشت به ذهنش خطور کرد و این پلتفرم آنقدر موفق عمل کرد که تعداد کاربران آن در سال ۲۰۱۲ به بیش از یک میلیارد نفر رسید. البته زوکربرگ و همسرش ۹۹درصد سهام فیس بوک خود را که ارزشی حدود ۴۵ میلیارد دلار دارد به خیریه بخشیده‌اند. زوکربرگ در سال ۲۰۱۶ هم جزو ۱۰مرد ثروتمند جهان بود و نام وی در سال ۲۰۱۰ نیز در مجله تایم در میان ۱۰۰ فرد ثروتمند و تأثیرگذار جهان شناخته شد. لری الیسون از کمپانی اوراکل نیز با ثروت ۵۹میلیارد دلار از دیگر میلیاردرهای حوزه فناوری است که توانست در جایگاه پنجم فهرست ۴۰۰ نفره فوربس قرار بگیرد. گفتنی است که ثروت وی نسبت به سال گذشته ۹.۷ میلیارد دلار افزایش داشت. از جایگاه ششم تا هشتم این فهرست مربوط به فعالان عرصه فناوری نیست و به‌عنوان مثال مایکل بلومبرگ با ۴۶.۸میلیارد دلار ثروت در جایگاه هشتم ایستاده و مشخص شده که ثروت وی نسبت به سال گذشته ۱.۸میلیارد دلار افزایش یافته است.
بزرگان گوگل در جمع میلیاردرها
جایگاه نهم و دهم این فهرست نیز در اختیار بنیانگذاران گوگل قرار گرفته است. لری پیج۴۴ساله با ثروت ۴۴.۶میلیارد دلار که نسبت به سال گذشته ۶.۱میلیارد دلار افزایش داشته، در جایگاه نهم و «سرگئی برین» روسی ۴۴ساله، دیگر بنیانگذار گوگل با ثروت ۴۳میلیارد دلار در رده دهم قرار گرفته است. طبق اعلام مجله فوربس، میزان افزایش ثروت سرگئی برین نیز نسبت به سال گذشته حدود ۵.۹میلیارد دلار بوده است. «آلیس والتون»از کمپانی وال مارت هم با ۳۸.۲میلیارد دلار ثروت که نسبت به سال گذشته، ۲.۸میلیارد دلار افزایش یافته در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.
از مایکروسافت تا توئیتر
استیو بالمر رئیس سابق مایکروسافت هم با ۳۳.۶ میلیارد دلار ثروت در رتبه پانزدهم فهرست سالانه فوربس قرار گرفته و البته نسبت به سال قبل ۶.۱میلیارد دلار افزایش ثروت داشته است. از دیگر فعالان فناوری که نام‌شان در جمع ۴۰۰ ثروتمند جهان دیده می‌شود می‌توان به مایکل دل رئیس شرکت رایانه‌ای دل با ۲۳.۲ میلیارد دلار ثروت اشاره کرد. وی که نسبت به سال گذشته ۳.۲میلیارد دلار افزایش ثروت داشته است امسال در رتبه نوزدهم این فهرست قرار گرفت و پل الن یکی دیگر از مؤسسان مایکروسافت نیز با ۲۰.۶ میلیارد دلار ثروت در رتبه ۲۲ جای گرفته است. رتبه سی و پنجم فهرست چهارصدنفره فوربس نیز در اختیار«اریک اشمید» مدیراجرایی آلفابت(شرکت مادرتخصصی گوگل) قرار گرفته است. وی رتبه ۳۵ را در اختیار دارد و میزان ثروت وی نیز ۱۲.۶ میلیارد دلار اعلام شده است.
از دیگر میلیاردرها هم می‌توان به جان کوم و همچنین برایان اکتون هر دو از واتس‌اپ اشاره کرد. جیمز گودنایت از SAS، گوردون مور از اینتل، پیره امیدوار، مگ ویتمن و نیز جفری اسکول هرسه از eBay، پیتر تیل و شین پارکر از فیس‌بوک نیز از دیگر میلیاردرهای این فهرست هستند. دیوید فیلو و جری یانگ از یاهو و همچنین جک دورسی از توئیتر، چارلز سیمونی از مایکروسافت و شریل سندبرگ از فیس‌بوک نیز در بین ۴۰۰ثروتمند این فهرست قرار دارند. البته گفته می‌شود که بزرگ‌ترین بازنده این فهرست نیز دونالد ترامپ در کسوت چهل و پنجمین رئیس جمهوری امریکاست که ثروتش با کاهش ۶۰۰میلیون دلاری، امسال به ۳.۱میلیارد دلار رسیده است.

نیم نگاه
فهرست جدید فوربس نشان می‌دهد که مجموع ثروت این ۴۰۰میلیاردر از ۲.۴تریلیون دلار سال گذشته به ۲.۷تریلیون دلار در سال‌جاری رسیده است.
بیل گیتس یکی از بنیانگذاران مایکروسافت که اکنون ثروتی معادل ۸۹میلیارد دلار دارد و ثروتش نسبت به سال گذشته ۸میلیارد دلار افزایش یافته، برای بیست و چهارمین بار متوالی به‌عنوان صدرنشین فهرست ۴۰۰نفره ثروتمندترین‌های جهان و امریکا انتخاب شد.
مارک زوکربرگ بنیانگذار فیس‌بوک با ثروتی معادل ۷۱میلیارد دلار به‌عنوان چهارمین مرد ثروتمند جهان شناخته شد.

 

 

میترا جلیلی


 

telegram.me/jajinnews

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.