چند خبر از استان قم

ضرورت برخورد شهرداری با فروش بدون مجوز پرنده
۶ مسابقه سرنوشت‌ساز ایثار قم در لیگ‌های کاراته دختران ایران
راه‌اندازی تاکسی‌موبایل با نظارت سازمان تاکسیرانی

کد خبر : 37537
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1396 - 11:51

به گزارش پایگاه خبری “ججین”   ،  روح‌الله امرالهی دوشنبه شب در دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به اهمیت لایحه اخذ مجوز حمل و نقل اینترنتی توسط شرکت‌های زیرپوشش سازمان تاکسیرانی بیان کرد: به تازگی یک نرم‌افزار تاکسی‌موبایل توسط یک مجموعه تولید شده است که خدمات تاکسی و حمل و نقل ارائه می‌دهد که این نرم افزار مورد تایید نیست.

وی افزود: نرم‌افزار تاکسی موبایل با استفاده از جی‌پی‌اس تلفن‌های همراه و همچنین دستگاه ردیابی که در تاکسی‌ها قرار داده می‌شود با درخواست مسافر، خدمات حمل و نقل ارائه می‌دهد.

رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: به منظور جلوگیری از فراگیر شدن نرم‌افزار‌های غیر قانونی و نرم‌افزار‌هایی که از نظر امنیتی مورد تایید نیستند، سازمان تاکسی‌رسانی شهر قم یک فراخوان منتشر کرد تا شرکت‌هایی که آمادگی طراحی و تولید نرم‌افزار تاکسی موبایل دارند شناسایی شوند و در نهایت نیز ۳ شرکت تایید شدند تا نرم افزار تاکسی موبایل را برای سازمان تاکسیرانی قم تولید کنند.

وی با بیان این‌که هزنیه‌های بوروکراسی تاکسیرانی را مردم نباید بپردازند، ادامه داد: کنترل و نظارت بر تمام رانندگان، کاهش نرخ‌ها و همچنین رعایت نکات امنیتی موجب تمایز این نرم افزار از سایر نرم‌افزارهای مشابه می‌شود.

امرالهی خاطرنشان کرد: جریمه‌هایی برای تخلفات رانندگان در نظر گرفته شده است و برخی از جرائم منجر به تعلیق راننده نیز می‌شوند و با نظارت‌های دقیقی که توسط سازمان تاکسیرانی انجام می‌شود شاهد مشکلات اجتماعی نخواهیم بود.

رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این نرم‌افزار‌ با نظارت و کنترل دقیق سازمان تاکسیرانی فعالیت می‌کند گفت: ۹۲ درصد از هزینه‌هایی که برای ارائه خدمات از مسافران دریافت می‌شود متعلق به راننده است و تنها ۸ درصد از این مبالغ به سازمان تاکسیرانی و شرکت سازنده نرم افزار تعلق می‌گیرد و  این درحالی است که در نرم‌افزار‌های مشابه ۱۳درصد از مبالغ به شرکت سازنده اختصاص دارد.

وی در پایان گفت: سازمان تاکسیرانی شرایطی را مشخص کرده است و تمام شرکت‌ها از جمله اسنپ می‌توانند با پذیرش این شرایط و با نظارت و کنترل سازمان تاکسیرانی در شهر قم فعالیت کنند.

 

تیم کاراته باشگاه ایثار قم در ۶ مسابقه سرنوشت‌ساز هفته سوم لیگ‌های رده‌های سنی پایه کاراته دختران قهرمانی ایران برابر رقبا به روی تاتامی می‌رود.

 

دیدارهای هفته سوم از فصل ۱۳۹۶ لیگ‌های کاتای رده‌های سنی پایه کاراته ایران در بخش دختران بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کاراته در بیستمین روز مهر ماه برگزار می‌شود و تیم‌های مدعی قهرمانی به مصاف یکدیگر می‌روند.

این لیگ در رده‌های سنی خردسالان، نونهالان، جوانه و آینده‌سازان دختران روز پنجشنبه ۲۰ مهر ماه به میزبانی سالن شهیدکبکانیان تهران برنامه‌ریزی شده و تیم‌های کاراته دختران باشگاه‌ ایثار به نمایندگی از قم در این مسابقات با حریفان پیکار می‌کند.

ابتدا رقابت‌های کاتای رده سنی خردسالان به انجام می‌رسد و ایثار قم که در گروه سوم مرحله مقدماتی جای دارد، طبق برنامه در مرحله نخست از دور برگشت این پیکارها با قرعه استراحت روبه‌رو شده است و در تنها دیدار خود از این گروه در مرحله دوم با باشگاه شهید کبکانیان رقابت می‌کند.

در دیگر دیدارهای این گروه تیم ارغوان ابتدا به مصاف شهر قدس می‌رود و سپس با تیم مهر ایران دیدار خواهد کرد، ضمن اینکه تیم‌های مهر ایران و باشگاه شهید کبکانیان تهران دیگر مسابقه گروه سوم از مرحله مقدماتی لیگ کاتای خردسالان ایران را انجام می‌دهند.

در کاتای رده سنی نونهالان لیگ ایران، تیم ایثار قم یکی از تیم‌های حاضر در گروه چهارم مرحله مقدماتی است و در مرحله نخست از دور برگشت برابر تیم کلانترزاده (ب) به میدان می‌رود و دومین مسابقه خود را که دیداری از مرحله دوم است برابر تیم فرمانداری قروه (الف) برگزار خواهد کرد، ضمن اینکه سومین مسابقه ایثار قم در این گروه از مرحله سوم دور برگشت برابر باشگاه صمدی انجام می‌شود.

سپس نوبت به لیگ کاتا جوانه و آینده‌سازان دختر ایران می‌رسد که ایثار قم در گروه دوم مرحله مقدماتی آن جای دارد و در مرحله نخست دور برگشت به مصاف تیم شهر قدس می‌رود و در مرحله دوم دور برگشت نیز برابر تیم هیأت کاراته مرکزی قرار خواهد گرفت.

 

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: براساس قانون شهرداری‌ها در شهرها باید با پرنده فروشان بدون مجوز برخورد کند.

 

محمد مهدی رفیعی  با اشاره به توصیه‌های بهداشتی در خصوص طیور خانگی اظهار کرد: این طیور باید دور از پرندگان مهاجر نگهداری شوند تا شاهد انتقال بیماری‌ها به طیور خانگی نباشیم، همچنین دهداری‌ها باید با بحث فروش پرندگان بدون مجوز در سطح راه‌ها برخورد کنند.

وی ادامه داد: مراکز بخش خصوصی در زمینه مسائل درمانی حیوانات خانگی در استان قم فعالیت دارند و بحث واکسیناسیون این حیوانات توسط این مراکز صورت می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: به دلیل اهمیت بیماری تب ترافیکی، رزمایش زیستی در استان با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار شد، برای کنترل اپیدمی‌ها باید ادارات مختلف با دامپزشکی همکاری کنند و رزمایش زیستی در استان قم یک رزمایش موفق بود.

رفیعی با اشاره به بیماری تب برفکی اظهار کرد: با توجه به تراکم بالای دام در استان قم، در صورت عدم توجه به مسائل بهداشتی، این بیماری در استان دوباره شیوع پیدا می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با بیان اینکه پیگیر ساماندهی پرنده فروشان هستیم خاطرنشان کرد: براساس قانون شهرداری‌ها در شهرها باید با پرنده فروشان بدون مجوز برخورد کنند، مجوز واحد صنفی برخی از پرونده فروشان متناسب با فروش پرنده نیست و اداره اماکن پلیس باید با این موارد برخورد کند.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.