برای نخستین بار؛ رهبری یکی از احزاب اصلی کانادا به یک سیک رسید+ عکس

یک سیاستمدار سیک به عنوان رهبر جدید سومین حزب بزرگ کانادا انتخاب شد تا به نخستین رهبر رنگین پوست یکی از احزاب اصلی این کشور تبدیل شود.

کد خبر : 35968
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1396 - 12:55

 

پایگاه خبر ججین

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، یک سیاستمدار سیک به عنوان رهبر جدید سومین حزب بزرگ کانادا انتخاب شد تا به نخستین رهبر رنگین پوست یکی از احزاب اصلی این کشور تبدیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، «جاگمیت سینگ»، وکیل ۳۸ ساله سیک و یکی از نمایندگان استان مرزی انتاریو در جنوب شرق کانادا در پارلمان این کشور، بامداد امروز (دوشنبه) در جلسه حزب چپ گرای دمکرات جدید (NDP) در شهر تورنتو، مرکز این استان، به عنوان رهبر جدید حزب انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، سینگ که به دلیل استفاده از عمامه های با رنگ روشن و پوشیدن لباس های سه تیکه به یکی از ستارگان شبکه های اجتماعی در کانادا تبدیل شده، حزب دمکرات جدید را در انتخابات سراسری سال آینده میلادی و در رویارویی با «جاستین ترودو»، نخست وزیر کنونی این کشور رهبری خواهد کرد.

این سیاستمدار سینگ که بر اساس نتایج رای گیری الکترونیکی با کسب ۵۳٫۶ آرای، سه رقیب خود را شکست داد و در رهبری حزب دمکرات جدید کانادا جانشین «توماس مولکر» شد، در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه توییتر در این باره نوشت: از شما اعضای حزب دمکرات جدید تشکر می کنم؛ رقابت بر سر پست نخست وزیری هم اکنون آغاز می شود.

این در حالی است که حزب دمکرات جدید کانادا از زمان مرگ «جک لیتون»، رهبر پیشین خود در سال ۲۰۱۱ میلادی، با دشواری روبرو است و هم اکنون نیز با ۴۴ کرسی از مجموع ۳۳۸ کرسی پارلمان فدرال این کشور و پس از احزاب لیبرال و محافظه کار، سومین حزب بزرگ پارلمان به شمار می آید.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.