کیم جونگ اون دونالد ترامپ را روانی خواند

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پاسخ به سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در نشست سران ملل متحد، دونالد ترامپ را فردی با مشکلات روانی توصیف و اعلام کرد که رهبر آمریکا بهای گزافی برای سخنانش پرداخت خواهد کرد.

کد خبر : 34224
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهریور 1396 - 17:10

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از یورونیوز،  رهبر کره شمالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تهدید غیراخلاقی دونالد ترامپ در سازمان ملل برای نابودی یک کشور مستقل، فراتر از تهدید به تغییر نظام سیاسی یا اجتماعی یک کشور است.» آقای کیم در این بیانیه افزود: «سخنان ترامپ پیش از آنکه مرا بترساند و یا به خنده بیاندازد، باورهایم را تقویت کرد: راهی را که در پیش گرفته‌ام درست است و آن را ادامه خواهم داد.»

آقای ترامپ در نخستین روز نشست سالانه سران ملل متحد در نیویورک تهدید کرد در صورت ادامه تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی، «این کشور را نابود می‌کنیم.»

همزمان وزیر خارجه کره شمالی روز جمعه و در پاسخ به تهدید دونالد ترامپ بر «نابود کردن کامل» این کشور اعلام کرد پیونگ‌یانگ ممکن است یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام آزمایش کند.
به گزارش یونهاپ (خبرگزاری کره جنوبی) ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی در نیویورک گفت کشورش می‌تواند آزمایش یک بمب هیدروژنی با قدرت تخریب بی‌سابقه در اقیانوس آرام را در دستور کار قرار دهد.

تنش میان پیونگ‌یانگ و جامعه جهانی در دو ماه گذشته و همزمان با افزایش آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره‌ شمالی دوچندان شده است. با وجود محکومیت برنامه توسعه موشک‌های بالستیک قاره پیما و آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیونگ‌یانگ قدرت نظامی خود را بازدارنده توصیف می‌کند.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.