نگاهی به عکس شیرفروش

شیرفروش – The Milkman

عکاس: فرد مارلی – Fred Marley

سال: ۱۹۴۰

کد خبر : 33272
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1396 - 12:33

 

نگاهی به عکس شیرفروش

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ،  آرام باشید و ادامه دهید، پوستری بود که توسط سازمان وزارت اطلاعات انگلستان در سال ۱۹۳۹ برای روحیه دادن به مردم و آماده سازی برای جنگ جهانی دوم چاپ شد. البته این پوستر ها هیچ‌گاه منتشر نشدند، چون این سازمان با شروع جنگ جهانی منحل شد. این پوسترها یکی از مجموعه سه پوستر طراحی شده برای روحیه دادن به مردم در زمان جنگ بود. اکنون شرکت های خصوصی بسیاری برای تبلیغاتشان از این جمله استفاده می کنند و این جمله روی محصولات زیادی دیده می شود. ولی در طول جنگ عکس‌های مختلفی از مردم عادی گرفته شدند، عکس هایی که ادامه دادن و پیش رفتن مردم را نشان می داد و در واقع همان پیام پوستر را منتقل می کرد.

مشهورترین این عکس‌ها عکس فرد مارلی از مرد شیرفروشی بود که در آن وضعیت نا بسامان در حال رفت و آمد و انجام کار همیشگی اش بود، حتی وقتی که بمب های بلیتس آلمان آپارتمان های مشتریان پیشینش را به مخروبه هایی تبدیل می کرد. روز نهم اکتبر ۱۹۴۰ بود، سی و دومین روز بمباران ها و حملات هوایی آلمان نازی به بریتانیا. با خراب شدن وضعیت جوی و نزدیک شدن به زمستان که حفظ موقعیت های هوایی را مشکل می کرد، نقشه حملات نازی ها متوقف شدند. نیروی هوایی آلمان نازی موضعش را به حملات شبانه تغییر داده بود. و دو روز قبل از هفتم اکتبر این تمهید به سیاست رسمی آن ها در جنگ تبدیل شد. البته نه به آن جدیت حمله ‌ی دو ماه بعدشان که کلیسای جامع سنت پل در ساعات اولیه نهم اکتبر بمباران شد، البته بمب منفجر نشد.

صبح روز بعد سیلی از خرابی و نابودی انتظار مارلی را می کشید. او برای شرکت فاکس فتوز کار می کرد. و می‌دانست اگر عکس‌هایش را از خانه‌های ویران شده بگیرد، منتشر نخواهند شد. خیلی از کارهای قبلی‌اش با سانسور مواجه شده بود. روبه روی آتش نشانانی که مشغول تلاش برای مهار آتش بودند فکری به ذهنش رسید. کت و وسایل مرد شیرفروشی را قرض گرفت و از همکارش خواست که در این زمین بمباران شده و پر از خرابی و ویرانی راه برود. لندن ادامه می دهد؛ پیام این عکس بود. این عکس با سانسور مواجه نشد و انتشار یافت.

پایتخت هنوز روزهای سخت تری پیش رو داشت. در چهاردهم و پانزدهم اکتبر سنگین ترین حمله با صدها بمب افکن آلمانی بر فراز آسمان لندن رخ داد. در دومین بمباران شدید لندن،‌ در شب ۲۹ ام دسامبر سال ۱۹۴۰، ۱۹ کلیسا، ۳۱ سالن اداری، و تمامی خیابان پاترنستر شامل پنج میلیون نسخه کتاب در شعله های آتش سوختند. اما پایتخت به شکل قابل توجهی به مسیر خود ادامه داد، در دسامبر، سه ماه پس از حملات هوایی، یک نظرسنجی نشان داد که در آن شرایط بریتانیا، برای اهالی لندن وضعیت جوی خیلی مهم‌تر و نگران کننده تر از بمباران ها بود. در بریتانیای زیر بمباران بلیتس های آلمانی، جولین گاردینر گفت که اهالی لندن به دنبال سرپناهی در ایستگاه های زیرزمینی قطار بودند، و گروهی برای بحث هفتگی داشتند که موضوعات بحث آن‌ها شامل نقل مکان، بیکاری و سوالاتی از این قبیل بود که آیا زنان باید برای کاری مساوی حقوقی مساوی بگیرند؟ لرد وولتن، وزیر غذا به طعنه گفت جیره بندی تخم مرغ حس بیشتری از بلیتس ها داشت و حساسیت بیشتری ایجاد می کرد.

 


telegram.me/jajinnews

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.