مشاهده گربه جنگلی در بیجار کردستان

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت از محیط زیست کردستان گفت: یک قلاده از گونه با ارزش گربه جنگلی برای نخستین بار در منطقه شکار ممنوع ‘چنگ الماس’ بیجار مشاهده و از آن تصویربرداری شد.

کد خبر : 32525
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 6:43

پایگاه خبر ججین

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، حیدر ویسی  اظهار کرد: یکی از اساتید و دوستداران محیط زیست توانسته از نمای نزدیک از این گونه با ارزش تصویربرداری و حضور این گربه سان را در منطقه شکار ممنوع ثبت کند.
وی افزود: حضور و زیست گربه جنگلی در این منطقه خبر خوبی برای دوستداران محیط زیست است و نشان می دهد که این منطقه امنیت و شرایط مطلوب برای زیست و حضور این گونه با ارزش را دارد.
ویسی تاکید کرد: محیط بانان این اداره کل چند سال قبل نیز در پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی زریبار مریوان موفق به مشاهده گربه جنگلی شده بودند.
به گفته وی، از ۱۰ گونه گربه سانان در ایران چهار گونه از جمله گربه جنگلی، گربه وحشی، گربه سیاه گوش و پلنگ در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان کردستان زیست می کنند.
گربهٔ وحشی یا گربهٔ دشتی نام علمی: Felis silvestris عضوی از خانوادهٔ گربه ‌سانان است که در غرب آسیا و قسمت‌هایی از اروپا و آفریقا زندگی می‌کند.
گربه وحشی از پستانداران و پرندگان کوچک تغذیه می‌کند و در محیط‌های مختلفی از جمله مراتع بی‌ درخت تا جنگل‌های انبوه توانایی زندگی دارد.
این گونه که ۶۰ تا ۹۵ سانتیمتر طول و پنج تا هشت کیلوگرم وزن دارد در حدود ۱۴ سال عمر می کند و نیای گربه‌های اهلی است.
منطقه شکار ممنوع ‘چنگ الماس’ بیجار با ۱۰ هزار و ۴۳۸ هکتار مساحت در ۵۰ کیلومتری شرق بیجار و در حاشیه سد تلوار همدان واقع شده و یکی از زیستگاه های قوچ و میش در این منطقه به شمار می رود.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.