۴۰۰۰ مسواک بین کودکان شهرستان گناوه توزیع شد

معاون شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: با توجه به اهمیت ویژه سلامت دهان و دندان به‌خصوص دندان‌های شیری کودکان زیر دوسال، تعداد چهار هزار مسواک انگشتی توزیع شد.

کد خبر : 32131
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1396 - 6:57

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا یوسفی صبح دوشنبه در نشست طرح دهان و دندان اظهار داشت: دندان در آوردن یک مرحله طبیعی از زندگی کودک است که از هنگام رویش اولین دندان شیری (حدود شش ماهگی) تمیز نگه‌داشتن دهان و دندان کودک از اهمیت ویزه ای برخودار است.

وی بیان داشت: در این راستا شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه در ابتدای سال ۹۶ اقدام به خرید چهار هزار عدد مسواک انگشتی جهت توزیع برای کودکان زیر ۲ سال کرده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه ادامه داد: مسواک انگشتی در مراکز و خانه‌های بهداشت در سن شش، ۱۲ و ۱۸ ماهگی برای کودکان توزیع می‌شود.

مسئول مرکز خدمات جامع سلامت دهان و دندان گناوه نیز بیان کرد: برای کمک به رویش دندان‌ها و تمیز نگه داشتن لثه و همچنین برطرف کردن حس خارش از مسواک انگشتی تمیز استفاده می‌شود.

پریسا لیروای افزود: مسواک انگشتی در کودکان زیر دوسال و حداقل دو بار در روز استفاده می‌شود همچنین تا دوسالگی از هرگونه خمیر دندان نباید استفاده کرد.

وی به طرز استفاده صحیح از مسواک انگشتی اشاره کرده و ادامه داد: والدین دست‌های خود را قبل از استفاده از مسواک انگشتی بشویند، سپس شیر خوار در حالی که سرش به سمت بدن والدین و پاهایش از والدین دور است قرار می گیرد، مسواک انگشتی روی انگشت اشاره قرار می‌گیرد و به آرامی با حرکات ملایم و چرخشی لثه و سطوح دندانی شیر خوار تمیز می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: مسواک انگشتی بعد از استفاده باید شسته و در محلی خشک و دور از آلودگی قرار گیرد.


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.