عملیات اجرایی توسعه ایستگاه راه آهن زاهدان در دستور کار قرار دارد

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: عملیات اجرایی توسعه ایستگاه راه آهن زاهدان در دستور کار قرار دارد که تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

کد خبر : 29945
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1396 - 12:13

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از فار س ، مجید ارجونی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: رویکردهای راه آهن جنوب شرق با این نگاه است که با راه اندازی خط چابهار زاهدان که در سال های آینده احداث به بهره برداری خواهد رسید استانداردهای روز و زیرساخت های لازم را فراهم نماییم.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق افزود: یکی از زیرساخت های لازم توسعه ایستگاه راه آهن زاهدان است که تا پایان امسال به بهره برداری کامل خواهد رسید.

این مسئول ادامه داد: این ایستگاه ظرفیت ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفری دارد و شامل سالن VIP، مسجد، سرویس های کامل بهداشتی و غیره است و نیز سکوی کامل سایبان ایستگاه با هزینه یک میلیارد تومان در این ایستگاه ساخته شده است.

وی گفت: ساختمان آشیانه کایرو که به بعضی از مناطق اختصاص دارد با هزینه ۲ میلیارد تومان تاسیس شده است.

ارجونی تصریح کرد: دستگاه درزین ریلی دو منظوره که برای جابه جایی بار به کار می‌رود و در کشور منحصر به فرد است را با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان نصب کردیم و با این کار ۵۰ درصد هزینه‌ها کاهش یافته است.

مدیرکل راه آهن افزود: تاکنون دیزل‌ها و واگن‌ها را برای تعمیرات به ایستگاه بافق می بردیم ولی از امسال یک دستگاه جک بالابر را با ۲۰۰ میلیون تومان هزینه تهیه کردیم که یکی را در زاهدان و دیگری را در ایستگاه زاهدان گذاشتیم و با جذب نیرو و آموزش به آنها این تعمیرات را در همین استان انجام می دهیم که این کار یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی است و باعث ایجاد اشتغال شده است.

ارجونی بیان کرد: در ۵ ماهه نخست سال ۹۶  ۵ درصد افزایش واردات داشتیم و در تعداد واگن جابه جا شده ۷ درصد افزایش داشتیم.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق افزود: در بحث صادرات ۱۰۲ درصد و در تعداد واگن ۱۰۲ درصد افزایش صادرات داشتیم به طوری که در ۵ ماه اول سال ۹۵، ۲۹۶ واگن و در سال ۹۶، ۵۱۷ واگن از کشور خارج شده است.

این مسئول ادامه داد: در بحث ترانزیت نیز در سال گذشته در پنج ماه اول ۸۵ واگن و امسال در ۵ ماهه اول ۲۶۲ واگن ترانزیت صورت گرفته که ۲۰۸ درصد رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵، ۳۳ قطار و در سال ۹۶، ۵۵ قطار بین ایستگاه زاهدان و ایستگاه کویته پاکستان تردد داشته است، افزود: در حال حاضر در سطح استان ۳ محموله بزرگ توسط راه آهن جابه جا می شود که شامل محموله گاز، نفت گاز یا گازوئیل و گندم میشود.

ارجونی یادآور شد: روزانه یک میلیون لیتر گازوئیل، با ۱۸ تا ۲۰ واگن در بندرعباس بارگیری و در زاهدان تخلیه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون تمامی قطارها از مبدا زاهدان بدون تاخیر بوده بیان کرد: در ۵ ماهه اول امسال، ۷۱ هزار و ۷۹۱ نفر مسافر جابجا شدند یعنی ۳۴ هزار و ۳۳۰ نفر ورودی و ۳۷ هزار و ۴۶۱ نفر خروجی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشتیم.

وی با بیان اینکه دیروز قطار زاهدان اصفهان  با ۵ سالن ۴ تخته از نوع درجه ۱ با هزینه بلیط ۷۲ هزار و ۲۵۰ تومان راه‌اندازی شد، یادآور شد: اصفهان یک قطب گردشگری در دنیاست و وظیفه راه آهن جابه جایی مسافر و گردشگر است و هرگونه همکاری را برای جابه جایی گردشگران با اداره میراث فرهنگی و استانداری خواهد داشت.

پایگاه خبر ججین

 


 

https://telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.