دوئل خوانندگان شهرزاد

مرور متن و حاشیه سینما و تلویزیون در هفته ای که گذشت.

کد خبر : 29810
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1396 - 7:25

 

پایگاه خبری “ججین”

 

 

شائبه هفته/ اختلاف چاوشی و سرلک

اسم محسن چاوشی روی جد کاور قسمت دهم «شهرزاد» هم نیامد. بعد از جنجال‌هایی که هفته گذشته به خاطر حذف اسم چاوشی و پخش ترانه سینا سرلک در قسمت نهم پیش امد، محمد امامی، تهیه کننده سریال مصاحبه‌ای انجام داد و تاکید کرد هیچ مشکلی پیش نیامده وچاوشی درحال آماده کردن ترانه‌های قسمت‌هایی بعدی شهرزاد است اما همان زمان هفت صبح در گزارشی مفصل به نقل از منبعی موثق نوشت علت حذف نام چاوشی از روی کاور، اصرار سینا سرلک بوده و این مسئله اختلاف شدیدی بین آنها به وجود آورده و باعث شده که چاوشی تمایلی به ادامه همکاری نداشته باشد. در همان اوضاع و احوال، چاوشی با انتشار شعر «چون دوست دشمن است، شکایت کجا برم» در صفحه اینستاگرامش، این گمانه‌زنی‌ها را قوت بخشید. سینا سرلک چند روز بعد، در اینستاگرامش نسبت به این حواشی واکنش شدیدی نشان داد و نوشت:« اگر فضای منفی که توسط همین به ظاهر دوستان پیش آمده، ادامه پیدا کند، حرف هایی خواهم زد که آن وقت متوجه می شوند که اشکال اصلی کار از کجاست» و بعد هم نوشت که هیچ مشکلی با هیچ هنرمندی ندارد و … با این حال روزنامه تماشاگران امروز اعلام کرد که با وجود تمام اختلافاتی که به وجود آمده، محمد امامی قصد دارد مجددا چاوشی را برگرداند و تمام بازیگران سریال هم از او چنین درخواستی دارند. بنابراین از آنجایی که اختلاف میان چاوشی و سرلک جدی است، سرلک از تیم کناره گیری می‌کند.

برگ برنده هفته/ دو چهره جنجالی در «من و شما»

برنامه «من و شما» روز جمعه هفته پیش دو مهمان جنجالی داشت. بهناز جعفری و جمشید مشایخی که چند وقتی است به خاطر صحبت‌های تند و تیزشان حاشیه‌ساز شده بودند به نوبت مقابل آرش ظلی‌پور، مجری برنامه نشستند و با او گپ زدند. جعفری باز هم از این اتفاق ابراز تاسف کرد و گفت:« این ضعف شخصیتی من بود که نتوانستم در آن لحظه خودم را کنترل کنم. من آدمی هستم که وجدان دارم و از این ماجرا خوشحال نبودم اما منتطر فرصت بودم که بتوانم از دل خبرنگاران دربیاورم. خیلی از همکاران من از جانب من عذرخواهی کردند اما منتظر شدم همه نظراتشان را بگویند بعد واکنش نشان دهم..» او توضیح داد که آن شب بعد از تمام این اتفاقها به روسیه سفر کرده و به خاطر عذاب وجدانی که داشته، از سفر هیچ لذتی نبرده. جعفری درباره تغییر مسییر سریال «زیر پای مادر» هم صراحتا گفت اصلا قرار نبوده خلیل و آتنه دوباره باهم زندگی کنند و این اتفاق فقط برای اینکه پایان سریال خوش باشد اتفاق افتاده وسعید نعمت‌الله هم از این تغییر ناراحت بوده. جمشید مشایخی هم با توپ پر به برنامه آمد و درباره صحبت‌های ضد و نقیضی که این چند وقت از جانب اومنتشر شده گلایه کرد. او گفت:« من از کسی واهمه ندارم.من یک بار یک تیر می زنم تو مخت و تمام. من واقعیت را گفتم. اگر حرفی را زدم دلیلش این بود که ما این همه بازیگر توانا داریم اما همه اش صحب یک نفره هیچ وقت هیچ مدعی نمی تواند نظر من را عوض کند و ….»

گلایه هفته/کارگردان «پریناز» ناراضی است

فیلم «پریناز» بعد از هفت سال توقیف از هفته گذشته در گروه هنر و تجربه و با قید گروه سنی بالای ۱۶ سال اکران شده. بهرام بهرامیان از کیفیت اکران فیلمش و نیز سال ها توقیف آن دلخور است. او نامه ای نوشته و سایت سینماروزان منتشرش کرده:« «پریناز» چیست که ٧ سال برای اکرانش گروهی رفت و آمد کردیم؟چه شد که ٧ سال پیش فیلم توقیف شد و چگونه الان رفع توقیف شد؟آیا آن موقع فیلم نشان و نماد چیزی بود که امروز نیست؟!آیا ذهن توقیف‌کنندگان آن روز در بست و بند اندیشه ای بود؟ که امروز نیست؟آیا دولت کنونی فیلم را برای افراد بالای ١۶ سال بی‌ضرر می‌دانند و برای افراد زیر ١۶ سال سمی و غیرقابل نمایش دادن؟»

ابتکار هفته/ تبلیغ «کارستان»با عابر بانک

در سال های اخیر مدل تبلیغات فیلم های سینمایی متنوع شده؛ از حضور عوامل در گیشه فروش بلیت تا خوردن شام سر یک میز با مردم و … برای تبیلغ مستند «کارستان» یک شیوه جدید بکار رفته و آن استفاده از عابر بانک است. به این صورت که وقتی برابر عابر بانک یکی از بانک های معروف می ایستی ، تیزری از «کارستان» پخش می شود. این پروژه دارای شش مستند است که سه فیلم آن از مدتی پیش در گروه هنر و تجربه روی پرده رفته است و هر کدام از منظری متفاوت به کار و کارآفرینان مطرح می پردازند.

خیلی سرشلوغ های هفته/ روا و معصومی

هستند مجریانی که در طول هفته در دو شبکه دیده شوند اما این که در یک روز و با فاصله ای کوتاه روی آنتن باشند کم سابقه است. برای عبدالله روا و علی معصومی این اتفاق رخ داده. روا برنامه زنده «فاز مثبت» را روی آنتن شبکه سه داشت و اخیرا یک برنامه تولیدی «بومرنگ» را اجرا کرده که کمی بعد از «فاز مثبت» از این شبکه پخش می شود. معصومی مجری برنامه زنده «شب فیروزه ای» شبکه پنج است. سه هفته ای است که این شبکه برنامه ای تازه به کنداکتور اضافه کرده با نام «ضد یخ»؛ تولیدی است و ۱۰ دقیقه پس از «شب فیروزه ای» پخش می شود.

استفاده هفته/ دورهمی اجاره داده شد

با پایان «دورهمی» دکور و بازیگران این برنامه در خدمت معرفی یکی از برندهای لوازم خانگی قرار گرفته اند. چهارشنبه شب پیش و پیش از شروع «خندوانه» سیامک انصاری رو به دوربین توضیح داد به مدت سی شب قرعه کشی محصولات دوو را انجام خواهند داد. کمی بعد سروش جمشیدی بازیگر نقش قیمت به او اضافه شد تا در حضور ناظر صدا و سیما قرعه کشی را انجام دهند. این دو بازیگر به سیاق «دورهمی» با هم شوخی می کردند منتها نه با غلطتی که در آن برنامه شاهد بودیم.

پایان هفته/ «لژیونر» سر هم بندی شد

از سریالی در قواره «لژیونر» توقع چندانی نداریم اما یک پایان معمولی کم ترین انتظاری است که از آن می رفت. مسعود آب پرور در طول چهارده قسمت داستانی نیمه جدی روایت کرد و در نهایت دوز تخیلی بودن آن را بالا برد. اگر در قسمت پانزدهم داستان می دیدیم باز هم می شد تخفیف داد و پایانش را پذیرفت. در قسمت آخر اما اتفاقات مهم از طریق یک نریشن روایت شد تا معلوم شود کارگردان فقط خواسته سریال را جمع و به اصلاح سر هم بندی کند. در پایان این قسمت تصویر گرافیکی هر شخصیت روی تصویر نقش بست و توضیح داده شد بر سر هر کدام چه آمده.

دیالوگ های هفته

پرویز فلاحی پور/هفت صبح/ ۶ شهریور: در ابتدا زمانی که فیلم نامه شهرزاد نوشته شد، نقش حشمت را به من پیشنهاد دادند، اما وقتی به پای میز مذاکره با آقای عفیفه مجری طرح سریال صحبت کردیم، مبلغی که پیشنهاد کردند خیلی با انتظار من فاصله داشت و از همکاری صرف نظر کردم. تیم سازندگان هم ابوالفضل پورعرب را برای نقش حشمت پیشنهاد دادند. اما پس از مدتی در درون تیم عوامل سریال «شهرزاد» از لحاظ تهیه کنندگی و تیم مدیریتی تغییر و تحولاتی به وجود آمد. در آن زمان دوباره من به سریال پیوستم و قرار شد در نقش نصرت برادر حشمت بازی کنم.

حامد بهداد/ برنامه ۳۵ / ۵ شهریور: آقای مشایخی در خانه خود داشت فریاد می زد و گلایه می کرد و اگر در خانه خود این کار را نکند کجا این کار را انجام دهد؟ منتقدین، نویسندگان، سینماگران، فستیوال فجر و … همه یک خانواده هستیم و باید بستری را برای بیان گلایه ها و درد دل هایمان ایجاد کنیم. آقای مشایخی درست می گوید، ندیدن من، شما و همه سینماگران در طی این سال ها باعث جمع شدن گلایه و انتقاد در سینه استاد مشایخی شد. نباید می گذاشتیم آقای مشایخی مجلس را ترک می کرد ما سر سفره پیشکسوتان مهمان هستیم و او صاحب خانه بود و باید او را باز می گرداندیم و از او بابت آن کلیپ عذرخواهی می کردیم.

علیرضا رئیسیان/ سینما پرس/ ۷ شهریور: ما نیاز به جوانگرایی در سیستم مدیریتی سینمای کشور داریم؛ هم دیدگاه های حاکم بر سینما باید جوان شوند و هم دیگر زمان آن فرا رسیده تا افرادی که مرتباً به عنوان مدیر در سینمای ایران حضور دارند و پست های شان با یکدیگر جا به جا می شود یک بار برای همیشه بروند و به جای آن ها نیروهای تازه نفس و خلاقی وارد میدان شوند تا براساس معادلات روز، سینمای ما را در سطوح داخلی و خارجی به تعالی برسانند.

رخشان بنی اعتماد/ جشنواره سلامت/ ۲ شهریور: برخی ملاحظه کاری های سیاسی مانع از طرح مسائل اجتماعی و ایجاد گفتمان عمومی نسبت به آن می شود.متاسفانه اجازه پخش «زیرپوست شهر» را با همین محافظه کاری در تلویزیون ندادند. ابزار سینما که یکی از مهم ترین ابزار آگاهی بخشی است، با چنین معضلی رو به روست.

فریده سپاه منصور/خبرگزاری مهر/ ۸ شهریور: در حال حاضر به افراد پیشکسوت اکثرا نقش هایی پیشنهاد می شود که یا یک پیرمرد عصا به دست را نشان می دهد یا یک پیرزن از کار افتاده که تنها در منزلش مانده است و تحرکی ندارد. این موضوعات نشان می دهد که در تصور نویسندگان و برنامه سازان نمی گنجد که پیرزن و پیرمردهای فعال هم در جامعه وجود دارند ولی واقعیت چیز دیگری است و فیلمسازان ما از جامعه دور هستند و چنین تصوری را نسبت به پیرزن ها و پیرمردها دارند.

 

 


telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.