​ناصر کشاورز «وگی ورجه» را راهی کتابفروشی‌ها کرد

ناصر کشاورز مجموعه شش جلدی «وَگی ورجه» را بر اساس داستان‌های جاناتان لاندن برای خردسالان و کودکان سرود.

کد خبر : 29266
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1396 - 6:59

به گزارش  پایگاه خبری “ججین” ، مجموعه شش جلدی «وَگی ورجه» بر اساس داستان‌های جاناتان لاندن سروده ناصر کشاورز با تصویرگری فرانک رمیکه ویچ از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات افق برای گروه سنی «الف و ب» منتشر شده است.کشاورز این بار هم مثل مجموعه‌ دوازده جلدی و پرفروش «می‌می‌نی» با شعرهایی شاد به سراغ کوچولوها و البته بزرگ‌ترها رفته است.

 

Image result for ‫وگی ورجه‬‎

 

«وگی ورجه‌» وروجک و بامزه به کوچولوها نشان می‌دهد که مشکل برای همه است و حتی قورباغه‌ها هم در زندگی‌شان مشکلاتی دارند. در هر کدام از جلدهای این مجموعه ماجرای خاصی برای وگی ورجه رخ می‌دهد.

«وَگی می‌ره مدرسه خیلی هم کم‌حواسه» داستان بچه قورباغه‌ای است که بیدارشدن از خواب،آن هم صبح زود، لباس پوشیدن و مدرسه رفتن و آرام نشستن توی کلاس برایش کار خیلی سختی است اما بالاخره هر کار سختی خوبی‌هایی هم دارد. وگی هم مثل همه‌ بچه قورباغه‌ها دوست دارد زودتر به مدرسه  برود. اما هم می‌ترسد و هم هیجان دارد. اما پشت میز نمی‌تواند بنشیند و مدام بالا و پایین می‌پرد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«صبح بود و هنوز وَگی
توی جاش خوابیده بود
پتوی برگی رو هم
رو سرش کشیده بود
خورشید از پنجره داشت
وَگی رو صدا می‌زد:
«وَگی جون زود باش دیگه!
اتوبوستون اومد.»

«وَگی یک شب که خوابید توی خواب دوچرخه دید» نیز داستان بچه‌ قورباغه‌ای به نام وگی را بیان می‌کند که دوچرخه سواری برایش کار خیلی سختی است. وگی هم مثل بچه قورباغه‌ها دوست دارد زودتر دوچرخه‌سواری یاد بگیرد. ولی خوب بلد نیست ترمز بگیرد و مدام کج‌وکوله می‌شود. از طرفی دوچرخه‌اش بوق هم ندارد.

در بخشی از این کتاب نیز می‌خوانیم:
«وَگی خوابش نمی‌بُرد
غَلت می‌زد هِی توی جاش
رفت کنار پنجره
یهو خیره شد چشاش
ـ وای خدا! چی‌می‌بینم؟
اون چیه رو چمنه؟
یه دوچرخه، نوِی نو
اُه! چه برقی می‌زنه!»

در داستان «وَگی همبازی می‌خواد خواهرش دنیا می‌آد» وگی باید صبر کند تا خواهر کوچولویش بزرگ شود اما بالاخره یک روز می‌فهمد که اینهمه صبر ارزشش را دارد. بازی کردن با یک نی‌نی کوچولو کار راحتی نیست؛ وگی هم مثل خیلی از بچه‌ قورباغه‌ها دوست دارد خواهرش زودتر بزرگ شود و با او حرف بزند و باز کند؛ اما نی‌نی فقط بلد است گریه کند.

در کتاب «وَگی دکتر نمی‌ره هِی بهونه می‌گیره» رفتن به مطب دکتر برای وگی که یک بچه قورباغه است کار خیلی سختی است و به همین راحتی‌ها نیست؛ وگی هم مثل خیلی از بچه قروباغه‌ها دوست ندارد دکتر برود. چون می‌ترسد دکتر به او آمپول بزند. همچنین در مطب دکتر خیلی حوصله‌اش سر می‌رود.

پایگاه خبر ججین

در داستان «وَگی ورجه باهوشه می‌دونه چی بپوشه!» پوشیدن لباس‌های زمستانی برای وگی که یک بچه قورباغه است کار خیلی سختی است، مخصوصا لباس پوشیدن در یک روز برفی اصلا کار راحتی نیست. این بچه قورباغه نمی‌داند اول کدام را بپوشد؟ جوراب یا شلوار؟ دستکش یا شال‌گردن؟

در کتاب «وَگی تو رختخوابه دوست نداره بخوابه» خوابیدن برای وگی که یک بچه‌قورباغه‌ است کار سختی است و اصلا به همین راحتی‌ها نیست؛ وگی هم مثل همه‌ بچه‌قورباغه‌ها‌ دوست ندارد بخوابد. چون اول باید باید حمام کند و بعد لباس خواب بپوشد و مسواک بزند. بعد تازه یادش می‌افتد که خیلی گرسنه است.

جاناتان لاندن، شاعر و نویسنده‌ آمریکایی، تا به حال بیش از ۱۰۰ کتاب برای کودکان نوشته است. او وقتی برای دو پسر کوچکش قصه می‌گفت فهمید که عاشق نوشتن برای بچه‌هاست.

ناصر کشاورز در سال ۱۳۴۱ در تهران متولد شد و فعالیت در ادبیات، به ویژه در بخش شعر کودک و نوجوان را از سال ۱۳۶۱ با همکاری با کیهان بچه‌ها آغاز کرد. کشاورز به ‌عنوان یکی از شاعران نوگرا و صاحب سبک در شعر کودک و نوجوان شناخته شده است. اولین شعر وی در سال ۱۳۶۵ با عنوان «من و مرغابی‌ها» منتشر شد. کشاورز از پرجایزه‌ترین شاعران کودک است. نشان «ماه طلایی» از جشنواره بزرگ ادبیات کودک و نوجوان به عنوان یکی از شاعران برگزیده ۲۰ سال اخیر، جایزه «مداد کوتاه» و جایزه «مجله سلام بچه‌ها» از جمله این جوایز است. وی انتشار بیش از ۱۶۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودکان را در کارنامه‌اش دارد که از آن جمله می‌توان به آثاری مانند «تلخ و شیرین»، «از این طرف لطفا فقط هیس»، «پاتک به لحظه‌‌ها»، «گرگ و میش» و «کلیله و دمنه» اشاره کرد.

بخش کودک و نوجوان انتشارات افق، مجموعه ۶ جلدی «وَگی ورجه» را با شمارگان سه هزار نسخه و قیمت ۶۰ هزار ریال برای هرجلد منتشر کرده است.

 

 

 

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.