صنایع‌ دستی ایرانی می‌تواند چیدمان هر «خانه ایرانی» را شکل دهد

نمایشگاه ملی صنایع دستی امسال برای نخستین‌بار میزبان «خانه ایرانی» است. در این بخش آثار هنرمندانی همچون کلانتری، تناولی و احصایی به نمایش گذاشته شه است.

کد خبر : 28270
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1396 - 9:47

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، امیر مسعود انوشی‌فر مسئول غرفه «خانه ایرانی» درباره فعالیت‌های این بخش از نمایشگاه به ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، گفت: ما با همکاری سازمان میراث فرهنگی قصد داریم فرهنگی را ترویج کنیم که مردم به این آکاهی برسند که حتی در آپارتمان‌ها هم می‌توانند با آثار ایرانی طراحی‌های خانه فاخری انجام دهند و صنایع دستی تولید داخل را جایگزین کالاهای خارجی کنند. متاسفانه در حال حاضر همه به دنبال خرید از برندهای معروف خارجی هستند، درصورتی که صنایع دستی ایران از کیفیت‌های بالایی برخوردارند و در صورت حمایت از آن‌ها احیا  می‌شوند.

او با انتقاد از طراحی هتل‌های ایرانی ادامه داد: حتی درهتل‌های ایران هم دکوراسیون‌ها همه از اجناس خارجی استفاده شده، درحالیکه توریست‌هایی که وارد ایران می‌شوند باید در فضای ایرانی باشند. این ها همه درحالیست که ایران یکی از غنی‌ترین کشورها در حوزه صنایع‌دستی است. حالا به همت عده‌ای که جمع شده‌اند و قصد دارند تا این فرهنگ در زندگی ایرانی توسعه پیدا کند.

انوشی‌فر اضافه کرد: یکی از مزایای این طرح راه‌اندازی کارگاه‌هایی است که مدت‌ها پیش تعطیل شده بود و حالا احیا شده است. باید مردم و مسئولان متوجه باشند می‌توان از صنایع دستی ایراتی در طراحی‌های داخلی به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

او درباره روزی به نام «خانه ایرانی» در این نمایشگاه گفت: در طول نمایشگاه یک روز به خانه ایرانی  اختصاص داده شده است. در آن روز ورکشاپی با موضوع مبانی نظری و حضور هنرمندان خواهیم داشت. موضوع نشست هم بررسی آسیب‌شناسی این حوزه است، اینکه چرا صنایع دستی تا به حال توسعه نیافته و چه راه کارهایی پیش روست.

بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از اول تا ۷ ام شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌ها در حال برگزاری است.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.