استدلال مضحک مخالفان ماجرای نیمروز در حمایت از پناهی/ ساختن «قصه‌ها» تحریف تاریخ نیست ولی «ماجرای نیمروز» هست!

روزنامه جوان در شماره امروز خود نوشت: منطق «چون ما برنده نشدیم پس تقلب شده» که در سال ۸۸ کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد، بار دیگر از سوی باران کوثری ولی این بار درباره فیلم ماجرای نیمروز مطرح شده است: «چون فیلم اونی نیست که ما دوست داشتیم پس نباید جشنواره‌ها بهش جایزه بدند.»

کد خبر : 27658
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1396 - 8:15
به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از فردا نیوز ، ماجرای حواشی جشن انجمن منتقدان امسال، هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. پس از آن که جعفر پناهی کارگردان پرحاشیه سینمای ایران در جریان برگزاری این جشن حاضر نشد برای اهدای جایزه مهدویان بر روی سن حضور پیدا کند؛ بسیاری از اهالی رسانه و سینما نسبت به این جرکت دور از ادب پناهی واکنش نشان دادند.
باران کوثری
اما نکته آنجاست که در میانه این بحث بعضی از بازیگران همیشه در حاشیه نیز سعی کردند تا با حمایت از پناهی و حرکت بی‌ادبانه‌اش، علاوه بر توجیه این اتفاق آن را حق پناهی بدانند!
باران کوثری یکی از همین چهره‌ها بود که روز گذشته با انتشار متنی در صفحه‌ شخصی خود به حمایت از پناهی پرداخت. روزنامه جوان در تازه‌ترین شماره خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و با انتشار مطلبی در ارتباط با این ماجرا و دخالت نابه‌جای کوثری در این اتفاق نوشت:
«منطق «چون ما برنده نشدیم پس تقلب شده» که در سال ۸۸ کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد، بار دیگر از سوی باران کوثری ولی این بار درباره فیلم ماجرای نیمروز مطرح شده است: «چون فیلم اونی نیست که ما دوست داشتیم پس نباید جشنواره‌ها بهش جایزه بدند.»
باران کوثری و قماش همفکرانش بار دیگر ثابت کردند که معیار حق و حقیقت را خودشان می‌دانند و نه‌تنها «زنده‌باد مخالف من» برایشان محلی از اعراب ندارد بلکه تمایل عجیبی به حذف هر آنچه باب میل‌شان نیست دارند. باران کوثری در فضای مجازی درصدد دفاع از رفتارهای ناشایست و غیرحرفه‌ای جعفر پناهی در جشن موسوم به منتقدان برآمده و عنوان کرده که پناهی و او از امثال مهدویان به خاطر ساخت فیلم ماجرای نیمروز طلبکار هستند.»
این روزنامه در ادامه مطلب خود با اشاره به اینکه برخی از مخالفین فیلم ماجرای نیمروز حالا که زمدتی از برگزاری جشنواره فجر گذشته پرده از چهره واقعی خود برداشته‌اند؛ نوشت: «رفتارهای دور از شأن سینما از سوی جعفر پناهی بر سر جایزه دادن به فیلم ماجرای نیمروز در جشن موسوم به منتقدان سینما اگرچه با انتقاد رسمی و غیررسمی وجدان‌های منصف روبه‌رو شده اما عده‌ای هم هستند که دوست دارند حقیقت را جور دیگری جلوه دهند. حواشی جشن منتقدان باعث شده عده قلیلی که تا دیروز ترجیح می‌دادند حرف دل‌شان را مخفی کنند به مرور سر از لاک محافظه‌کاری بیرون بیاورند و آنچه را در دل دارند عیان کنند اما باران کوثری اولین کسی است که به صراحت و البته صداقت دلیل ناراحتی‌اش از مهدویان را عیان می‌کند و به محتوای فیلم او اشاره می‌کند. در واقع آنچه جعفر پناهی در جشن منتقدان بر زبان نیاورد و صرفاً با عبارت فیلمساز دولتی معترض اهدای جایزه به مهدویان شد، باران کوثری به زبان آورده است. آیا باران کوثری از اینکه چهره حقیقی منافقین و جنایات آنان در جریان سال‌های ابتدای انقلاب در فیلم ماجرای نیمروز تصویر شده است، ناراحت است؟ اینکه منافقین رئیس‌جمهور و مقامات انقلاب نوپا و مردمی ایران و جمع زیادی از مردم کوچه و خیابان را به خاک و خون کشیده‌اند، تحریف تاریخ است؟ یعنی خانم بازیگر معتقد است منافقین این جنایات را مرتکب نشده‌اند؟»
در بخشی دیگر از گزارش جوان به ماجرای ادعاهای کوثری در جریان فتنه ۸۸ پرداخته شده است و استدلال او در مواجه با فیلم مهدویان را درست همانند همان استدلالی دانسته که او در جریان فتنه ۸۸ داشت و معتقد بود که چون ما رای نیاورده‌ایم؛ پس حتما تقلب شده است!
در این بخش از گزارش جوان آمده است: البته این رفتار از باران کوثری که در سال ۸۸ عنوان می‌کرد چون ما برنده نشدیم پس در انتخابات تقلب شده است، عجیب نیست و تازگی ندارد. جالب است که مادر خانم بازیگر در فیلم قصه‌ها تاریخ معاصر را تحریف کردند و فتنه سال ۸۸ را به طبقه کارگر نسبت دادند و مدعی بودند که واقعیت را بازتاب داده‌اند. خود پناهی که روایتگر تاریخ امروز ایران است تا توانسته در فیلم‌هایش از جامعه ایرانی قلب واقعیت کرده و به همین دلیل بازداشت شده چون داشت فیلمی دروغین می‌ساخت درباره ۸۸ ، حالا باران کوثری انتظار دارد مهدویان تاریخ را به روایت پناهی بسازد.

https://telegram.me/jajinnews
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.