هنوز تصمیمی درمورد نحوه اجرای مصوبه افزایش قیمت محصولات سایپا گرفته نشده است

رئیس مرکز ارتباط با مشتریان و شبکه نمایندگی های گروه خودروسازی سایپا گفت: افزایش قیمت مصوب شده برخی محصولات این گروه در شورای رقابت، بسته به تصمیم مدیران سایپا دارد و به صورت یکباره یا تدریجی اعمال خواهد شد .

کد خبر : 19540
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396 - 6:40

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از ایرنا «عباس صفری» امروز (چهارشنبه) در دومین روز از دومین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی افزود: گروه خودروسازی سایپا از حدود یک سال پیش با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزدها و … خواستار افزایش قیمت برخی محصولات خود شده بود.
به گفته این مقام مسئول، شورای رقابت همواره مواضع و تصمیم گیری های سختگیرانه ای درباره افزایش هرگونه قیمت اعمال می کند و موافقت روز گذشته این شورا با افزایش قیمت پراید، تیبا و پارس تندر از گروه سایپا نیز موافقت حداقلی بوده تا کمترین فشار به مشتریان و خریداران خودرو وارد شود.
روز گذشته «رضا شیوا» رئیس شورای رقابت در نشست خبری اعلام کرد: هرگونه افزایش یا کاهش قیمت به سه متغییر تورم بخشی، کیفیت و بهره وری بستگی دارد و بر اساس آن افزایش یا کاهش قیمت سالیانه آن خودرو به دست می آید.
وی افزود: با تصمیم این مرکز، برای خانواده پراید و تیبا ۱.۲۵ درصد و برای پارس تندر ۹۰ ازتولیدات سایپا ۱.۵۷ درصد افزایش قیمت در نظر گرفته شده است.
رئیس شورای رقابت افزود: تورم بخشی برای خانواده سایپا ۶ درصد تعیین شده است.
وی ادامه داد: متوسط افزایش قیمت برای محصولات ایران خودرو شامل سمند و پژو ۲.۶۹ درصد خواهد بود.
رئیس مرکز ارتباط با مشتریان و شبکه نمایندگی های گروه خودروسازی سایپا بیان داشت: با تصمیم مدیران سایپا، این افزایش قیمت ممکن است به صورت یکباره یا چند مرحله ای اعمال شود که به زودی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.
صفری درباره احتمال افزایش قیمت سایر محصولات سایپا در آینده نیز گفت: در این زمینه هنوز تصمیم گیری قطعی برای ارایه پیشنهاد افزایش قیمت انجام نشده و در حال مطالعات کارشناسی است.
دومین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی از روز گذشته با حضور ۶۰ شرکت تولیدکننده داخلی و بیش از ۵۰ شرکت تولید کننده خارجی از کشورهای کره جنوبی، ژاپن، چین، ترکیه، آلمان، فرانسه، اسپانیا و … در محل پارک جنگلی ارومیه و با حضور مسئولان کشوری و استانی پذیرای علاقه مندان است.
این نمایشگاه در سه بخش خودروهای سبک، خودروهای سنگین و قطعات خودرویی و لوازم یدکی برپا شده است.
این نمایشگاه چهار روزه از تا روز جمعه (۱۶ تیرماه) همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ آماده بازدید علاقه مندان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.