«استفن کینگ»، نویسنده محبوب دنیای هنر هفتم

«استفن کینگ»، نویسنده آمریکایی آثار ترسناک یکی از دلایل محبوبیت فیلم‌ها در قرن حاضر است.

کد خبر : 18870
تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1396 - 10:53

پایگاه خبر ججین«استفن کینگ»، نویسنده محبوب دنیای هنر هفتم

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از (ایبنا)– گفتن این جمله که «استفن کینگ» بار دیگر به دنیای اخبار بازگشته است بسیار مسخره خواهد بود زیرا او هیچ‌گاه از این حوزه خارج نشده است.  آقای نویسنده با داستان‌های کوتاه و بلند، مقاله‌های منتشرشده در مجلات، و گاهی با مطالبی که در توئیتر به اشتراک می‌گذارد همواره در زندگی مخاطبان خود حضور دارد. او سال گذشته با کتاب جدید خود  تحت عنوان End of Watch در فهرست نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفت. البته در حال حاضر نیز در حال نگارش کتاب دیگری تحت عنوان «زیباهای خفته» با همکاری پسرش «اووِن» است که قرار است پاییز سال آینده منتشر شود.

بسیاری معتقدند صنعت چاپ کتاب در حال احتضار است و این صنعت سینما است که سبب شد «استفن کینگ» شهرت زیادی کسب کند. بسیاری از آثار وی به اقتباسی سینمایی یا تلویزیونی تبدیل شده‌اند. کارگردانان هالیوود نیز علاقه زیادی به داستان‌های کوتاه و رمان‌های زیادی دارند.

اقتباس‌های جدیدی از آثار وی قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به بازار بیاید. کتاب «برج تاریک» پس از یک دهه تأخیر و تغییر عوامل فیلم بالاخره تولید شد و ماه آینده از آن رونمایی خواهد شد. سریال جدیدی از داستان «مه»، که ده سال پیش فیلمی سینمایی از روی آن ساخته شده بود، نیز هفته جاری از تلویزیون انگلیس پخش خواهد شد.

«استفن کینگ» برای مدیران تولید سینما نعمتی خدادادی به حساب می‌آید زیرا نام وی به معنای ضمانت فروش فیلم می‌شود. نگاهی به فهرست اقتباس‌های سینمایی چون «درخشش» و «کوجو» بیندازید که نام «کینگ» در آن به چشم می‌خورد تا از صحت این جمله اطمینان حاصل کنید. نویسنده از موضوعات مختلفی در آثار خود بهره می‌گیرد و همین موضوع سبب می‌شود آثارش هیچ‌گاه برای خواننده کهنه نشود و محبوبیت وی هر سال بیشتر از قبل افزایش یابد. به عنوان نمونه «برج تاریک» داستانی افسانه‌ای با بازی «متیو مککان‌هِی» است. در حالی که «مه» داستانی فراطبیعی و ترسناک دارد و برای هیجان‌انگیز کردن داستان از تعلیق زیادی استفاده شده است. از این نظر بسیاری «کینگ» را مانند «ویلیام شکسپیر» قصه‌گوی انعطاف‌پذیری می‌دانند که سعی می‌کند با ماجراهای زمانه خود پیش رود و موضوعات جامعه را فدای علایق شخصی خود نکند.

در هر صورت قرار است تا سال ۲۰۲۷ چهار اقتباس سینمایی و تلویزیونی مختلف دیگر از آثار «استفن کینگ» تولید شود و همین موضوع نشان از جادوی قلم این نویسنده در دنیای سینما دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.