او به خبرنگار تسنیم گفت که تا پایان سال ۱۴۰۴ کنداکتور نمایشی سیمافیلم تکمیل شده و ۱۲ سریال جلوی دوربین است. حتی به این نکته اشاره کرد که «در حال حاضر فیلمنامه کارها و پیشتولید آنها را برای بعد از ۱۴۰۴ فکر میکنیم و در دستور کارمان داریم.»
در میان این سریالها چند پروژه هم دفاعمقدسی، پرتره و حادثهای است. ژانرهایی که کمتر به آنها توجه میشد و هر سال در ایام دفاعمقدس این انتقاد به سمتِ صداوسیما میرفت چرا سریالهای تکراری پخش میکند و از سریالهای جدید خبری نیست. اما این روزها ایرج محمدی در مقام تهیهکننده و پرویز شیخطادی به عنوان کارگردان در شهرک سینمایی دفاعمقدس مشغول ساخت سریال «تانکخورها» که به نام «جان برادر» هم از آن یاد میشود.
در این سریال «آرش مجیدی» نقش اصلی را بازی میکند. سریالی که به موضوع شکلگیری گردان زرهی ۷۷ خراسان میپردازد و در فضایی جدی و با رگههایی از طنز روایت میشود و داستانی در دوران دفاع مقدس را به تصویر میکشد.
همانطور که عکسها نشان میدهد سروش مجیدی در کنار آرش مجیدی بازیگران محوری این سریال خواهند بود. همچنین بهراد خرازی، ثریا قاسمی، علیرضا استادی، شیوا خسرومهر، مهدی صباغی، راضیه عاشورپور و برخی دیگر جلوی دوربین رفتهاند و از بازیگران این سریال میتوان یاد کرد.
سریال دیگر مربوط به «قرارگاه سری نصرت» است که البته چندی پیش از تصاویرِ فیلم سینمایی آن که در سازمان هنری رسانهای اوج مشغول ساخت آن هستند نیز رونمایی شد. البته این مجموعه تلویزیونی توسط سیمافیلم به کارگردانی مهدی جعفری و تهیهکنندگی مجتبی فرآورده در حال ساخت است. یکی از سریالهای دیگری که پیمان جبلی از آن در شهرک سینمایی دفاعمقدس بازدید کرد، «قرارگاه سری نصرت» بود.
سریالی که به شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه فوق سری نصرت برمیگردد و اتفاقات این قرارگاه را روایت میکند.
جعفری پیش از این کارگردانی فیلمهای سینمایی «یدو»، «۲۳ نفر» و… را برعهده داشته است.
این سریال از پسِ ۳ سال طراحی، تحقیق و پژوهش در حال تولید است و میتوان آن را به عنوان دومین اثر از سهگانه جغرافیای مظلوم با محوریت رشادتهای مرزنشینان ایران در طول تاریخ به تألیف مرکز سریال سوره و نویسندگی مهدی سجادهچی دانست.
مرکز سریال سوره تاکنون «سوران»، «کاتب اعظم» و چند اثر دیگر را در قالب کارهای اقتباسی ساخته و به آنتن رسانده است.
اما سریالِ سوم نامش «عفیف» است. کاری که گفته میشود به شبکه سه سیما خواهد رسید و محمود معظمی با تجربه ساخت سریالهای «تمام رخ» و «محرمانه» به سراغ ساخت این مجموعه تلویزیونی که به ریشهیابی آسیبهای فضایمجازی میپردازد، رفته است. جبلی از پشت صحنه این سریال هم بازدید کرد؛ مجموعه تلویزیونی که کمتر از آن صحبت شده و در سکوت فیلمبرداری خود را پیش میبرد.
در بازدید رئیس صداوسیما از سه سریال جدید تلویزیون چه گذشت؟
رئیس صداوسیما به شهرک سینمایی دفاعمقدس رفت و ابتدا در پشت صحنه سریال «قرارگاه سری نصرت» حاضر شد. او درباره طراحی قرارگاه نصرت و نقش شهید علی هاشمی گفت: طراحی قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس با ابتکار و خلاقیت شهید بزرگوار، علیهاشمی اتفاق افتاد که کار برجستهای بود و از وقایع کمتر دیدهشده در تاریخ جنگتحمیلی بهشمار میرود.
وی افزود: کاری که برای به تصویر کشیدن این واقعه انجام میشود، بسیار سخت و ارزشمند است؛ زیرا بخشی از جنگ را در قاب تصویر آورده که تابهحال دیده نشده است و به نمایش پشتصحنه آمادهسازی عملیاتی اختصاص دارد که حتی برای نسل ما هم کمتر شناخته است، چه برسد به نسل جدید که باید با تاریخ دفاعمقدس بیش از اینها آشنا شوند.
رئیس رسانه ملی از مراحل سخت و طاقتفرسای تولید این مجموعه نمایشی و کار کردن روی آب هم سخن گفت و ضمن ابراز امیدواری از اضافه شدن برگ هنری جدیدی به تولیدات دفاعمقدس با «قرارگاه نصرت»، از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز برای تولید این پروژه قدردانی کرد.
«تانکخورها» و نگاهی نوآورانه به وقایع دوران دفاعمقدس
جبلی همچنین در پشتصحنه سریال «تانکخورها» بهکارگردانی پرویز شیخطادی و تهیهکنندگی ایرج محمدی که مراحل پایانی فیلمبرداری خود را پشتسر میگذارد و قرار است در ایام سالگرد آغاز دفاعمقدس در ۳۲ قسمت تقدیم نگاه مخاطبان تلویزیون شود، نگاه نوآورانه این اثر نمایشی به دوران دفاعمقدس را که روابط میان رزمندگان را با نگاهی متفاوت به تصویر میکشد و با داستانهای واقعی پیوند میدهد، ارزشمند و درخور توجه توصیف کرد و گفت: علاوهبر این، تاکنون در مجموعههای نمایشی، کمتر به حوزه زرهی پرداخته شده است که در این کار شاهد آنیم.
وی در ادامه، ضمن آنکه تاریخ هشتساله دفاعمقدس را اقیانوسی از سوژهها، اتفاقات، رویدادها، چهرهها و افراد دانست که ارزشآفرین شدند و رشادتهای آنها باید بهعنوان میراثی پرافتخار به نسل آتی منتقل شود؛ اظهار کرد: امضای دو استاد پیشکسوت و شناختهشده تلویزیون و سینما، پرویز شیخطادی و ایرج محمدی، پای این کار است و بهنوعی ثمره چند دهه کار حرفهای جریانساز این دو هنرمند در تاریخ تلویزیون را در این کار شاهدیم.
«عفیف» و ریشهیابی آسیبهای فضای مجازی
مقصد سومین بازدید رئیس رسانه ملی، پشتصحنه مجموعه نمایشی «عفیف» بهکارگردانی محمود معظمی و تهیهکنندگی سید رامین موسوی بود. وی دراینباره توضیح داد: ازجمله سیاستهایی که سعی میکنیم بهشدت به آن پایبند باشیم، تنوعبخشی به تولیدات نمایشی است؛ تنوع موضوعی و تنوع در ساختار تولید.
وی افزود: یکی از موضوعات اجتماعی که در طبقهبندی آسیبهای اجتماعی قرار میگیرد، مصرف نادرست رسانهای در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی است که قشر جوان و نسل جدید بیشتر درگیر آناند و ممکن است از پشت پرده آن آگاه نباشند و چه بسا ظواهر فریبنده افراد سرشناس در فضای مجازی باعث ارائه الگوی غلط و آسیبهایی مالی یا اخلاقی به مخاطبان شود.
رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه این مجموعه نمایشی بهخوبی به ریشهیابی این آسیبها پرداخته و بهدرستی دغدغه خانوادهها را دراینباره بازنمایی کرده است، گفت: «عفیف» را از جمله تولیدات ضروری از حیث موضوعی و محتوایی میدانم که باید در طول این سالها انجام میشده و خوشبختانه اکنون گروه تولید باتجربهای درحال ساخت آناند. کار بهخوبی پیش میرود و امیدواریم مورد استقبال مخاطبان نسل جدید هم قرار گیرد؛ چراکه بیشترین مصرفکننده رسانههای جدید، نسل جواناند.
به گزارش تسنیم، البته اگر بخواهیم مروری بر چند سریالی که این روزها در حال تصویربرداری است نگاهی داشته باشیم نکات جالبی به دست میآید؛ «غریبه» به کارگردانی سروش محمدزاده در مورد یک نخبه داروساز که این روزها تیزرهای آن از شبکه سه سیما پخش میشود و قرار است به زودی روی آنتن برود. «سلمان» به کارگردانی داوود میرباقری درمورد زندگی سلمان فارسی، «مهیار عیار» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی در مورد یک راهزن توبهکار در زمان صفویه، «مسیر اصلی» به کارگردانی محمدرضا خردمندان درباره پروفسور بهاروند دانشمند حوزه سلولهای بنیادی، «هشت پا» به کارگردانی احمد معظمی درباره پلیس و فراجا، «مادرسوجان» به کارگردانی حسین تبریزی با موضوع اقوام ایرانی، «ناریا» به کارگردانی جواد افشار با موضوع نخبگان ایرانی و «رویان» با موضوع پیشرفتهای پزشکی.
تصاویر این بازدید را در ادامه ببینید:
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰