طرح حمایت از خانواده های شهدای مقابله با تکفیر

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ارائه چهار پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی خبر داد که یکی از این پیشنهادها در حمایت از خانواده های شهدای مقابله با تکفیر است.

کد خبر : 15868
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1396 - 7:08

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از ایرنا مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله محسن اراکی شامگاه یکشنبه در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: چهار پیشنهاد «پشتیبانی از اتحادیه‌های تقریب نهاد»
، «طرح ممنوعیت توهین به مقدسات مذاهب دیگر»، «طرح حمایت از خانواده‌های شهدای راه مقابله با تکفیر» و «طرح برنامه آموزشی فرهنگ تقریب» را مطرح کرده ایم و امیدواریم این طرح‌ها توسط نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
وی درخصوص حوادث تروریستی چند روز گذشته تهران نیز گفت: حوادثی که چند روز قبل در تهران رخ داد، اهمیت تلاش در مسیر تقریب را بیش از گذشته نمایان می کند و آنچه امروز در جهان اسلام در حال وقوع است، نشاندهنده ضرورت کار تقریب مذاهب و همچنین ضرورت بسیج نیرو در عرصه تقریب و وحدت جهان اسلام است.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب تاکید کرد: امروز آنچه در سوریه، عراق، لیبی، یمن، بحرین، فلسطین و بسیاری از نقاط مختلف جهان اسلام مشاهده می کنیم، نشان‌دهنده ضرورت کار تقریب است و ما امروز به فعالیت‌های تقریبی به دید یک فعالیت جهادی آن هم جهادی دست اول نگاه می‌کنیم.
وی افزود: به نظر ما هیچ جهادی امروز از تقریب، برتر نیست چون جهادی است که بدون آن، جهاد سخت آنچنان که باید، نمی تواند تاثیرگذار باشد.
اراکی با بیان اینکه امروز داعش در عراق و سوریه در حال اضمحلال است، افزود: گروه‌های تروریستی مسلح در جهان اسلام در حال انزوای کامل هستند و همه جهان اسلام نسبت به گروه‌های تکفیری و تروریستی که اقدام به ایجاد تفرقه و جنگ سخت در جهان اسلام می‌کنند، حساس شده‌اند.
وی با بیان اینکه در همه نقاط جهان اسلام آمادگی برای نبرد با این جریان‌های تفرقه انداز و تروریستی شروع شده است، اظهار داشت: همه ملت‌های مسلمان علیه جریان‌های تکفیری، تروریسم و تفرقه انداز فعال شده‌اند و برای مبارزه با آن اقدامات خوبی در حال انجام است.

** بیانیه اتحادیه جهانی تقریب نهاد خانواده شهیدان ترور
اتحادیه جهانی تقریب نهاد خانواده شهدای ترور وابسته به مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پی حوادث تروریستی اخیر تهران که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان شد، بیانیه ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: بار دیگر تروریسم سیاه و بد اندیش، چنگال کینه و نفرت خود را بر چهره ملت ایران کشید تا با یادآوری جنایات بی شمار گروه های تروریستی در سالیان آغازین پیروزی انقلاب اسلامی و دهه ۶۰، ملت ایران همچنان به عنوان یکی از بزرگ ترین قربانیان تروریسم در جهان و از پیشروان مبارزه با آن باشد.
این اتحادیه می افزاید: تروریسم داعشی و تکفیری که با نام دین، خشن ترین جنایات را در سرتاسر جهان به ویژه در کشورهای اسلامی انجام می دهد، آمیخته ای از آموزه های منحرفی است که به نام اسلام توسط عالمان جور و فساد در ذهن های ساده کاشته می شود و در تلاقی و اشتراک با اهداف سیاسی و استعماری رژیم های منطقه ای و بین المللی، کشورها و ملت ها را قربانی می کند.
در این بیانیه همچنین آمده است: برخورد با تروریسم در مرحله نخست جز با اجماع برای خشکاندن ریشه های فکری این گروه ها و بازخواست و فشار بر حامیان آن محقق نخواهد شد و علما و متفکران جهان اسلام برای رهایی از این پدیده شوم چاره ای جز تشریک مساعی و اتحاد برای معرفی اسلام ناب و افشای انحرافات ندارند.
این اتحادیه بر ضرورت وحدت و تقریب دیدگاه میان مذاهب اسلامی تاکید کرد و افزود: بدون این مساعی، کشورهای مسلمان همچنان قربانی خشونت و افراط گرایی خواهند بود و از آن سو حضور آمریکا و دیگر استعمارگران در منطقه و پیوند نامیمون آنها با رژیم های وابسته و خودکامه حاصلی جز افزایش جنایات اینچنینی و تقویت تروریسمی که در نهایت به سود رژیم صهیونیستی است ندارد.
در پایان این بیانیه آمده است: اکنون نیز که مدافعان امنیت کشور در آن سوی مرزها در حال مجاهدت علیه تروریسم تکفیری صهیونیستی هستند، نهادهای امنیتی و نظامی کشور در تلاشی قابل تمجید و شبانه روزی به دنبال تأمین این امنیت در داخل مرزهای ایران اسلامی هستند.
چهارشنبه هفته گذشته در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم مطهرامام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، ۱۸ تن شهید و ۵۶ نفر مجروح شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.