اعلام آمادگی حزب الله و اسرائیل برای آغاز مذاکرات آتش‌بس

منابع آگاه از اعلام آمادگی حزب الله و اسرائیل برای آغاز مذاکرات آتش‌بس خبر دادند.

کد خبر : 1574786
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1403 - 7:24

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، مقام‌های غربی گزارش دادند که حزب الله و اسرائیل آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات درباره آتش‌بس و اجازه بازگشت آوارگان ابراز کردند.

نیویورک تایمز نوشت: «اسرائیل و حزب الله به مدت ۹ ماه در یک درگیری سطح پایین با یکدیگر جنگیدند و به یک جنگ همه جانبه نزدیک شدند».

در این گزارش به نقل از سه مقام غربی آگاه و یک مسئول اسرائیلی آمده است که میانجی‌گران بین دو طرف امیدوار هستند که آتش‌بس در غزه انگیزه‌ای برای عقب‌نشینی مشابه در امتداد مرز اسرائیل و لبنان باشد و حزب الله و رژیم صهیونیستی هر دو به طرفین اعلام کرده‌اند که آماده آغاز مذاکرات به منظور دست یابی به آتش بس رسمی هستند.

این منابع با ادعای اینکه این مذاکرات بر خروج رزمندگان حزب الله از جنوبی ترین مناطق لبنان و استقرار سربازان بیشتر از ارتش رسمی لبنان متمرکز خواهد بود، تاکید کردند: «در این مذاکرات بر چگونگی تعیین مرزهای غربی بین دو طرف نیز تمرکز خواهد شد».

منابع مذکور گزارش دادند که حتی اگر این مذاکرات سرانجام با شکست مواجه شود، این امیدواری وجود دارد که شروع آنها بهانه ای برای هر دو طرف جهت حفظ آتش بس غیر رسمی و امیدی برای آوارگان جهت بازگشت به خانه هایشان باشد».

 


برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.