نتانیاهو تا زمان بازگشت ترامپ به قدرت مانع مذاکرات دوحه برای توقف جنگ غزه می‌شود

روزنامه پولیتیکو نوشت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تا زمان بازگشت نامزد جمهوری‌خواه آمریکا به قدرت مانع مذاکرات آتش‌بس در غزه می‌شود.

کد خبر : 1572200
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1403 - 9:28

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، روزنامه پولیتیکو در گزارشی نوشت که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا جدا شده و روی بازگشت «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری و حامی سرسخت اسرائیل به قدرت شرط بندی کرده است.

در این گزارش با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته، نتانیاهو آشکارا مذاکرات دوحه برای آتش‌بس در غزه را به تعویق انداخت و خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد، آمده است: «او این کار را حتی در زمانی انجام داد که موضع بایدن برای دست یابی به توافق قریب الوقوع بر سر آزادی اسرای اسرائیلی و پایان دادن به جنگ ده ماهه مثبت بود».

یک دیپلمات ارشد خاورمیانه و آگاه از روند مذاکرات گفت: «دلایل متعددی وجود دارد که نتانیاهو روند مذاکرات را کند می کند. نخست اینکه او باید دو عضو راست افراطی کابینه یعنی بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی و ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی را که تهدید کرده اند در صورت دادن امتیاز به حماس دولت او را منحل خواهند کرد، راضی کند».

وی در ادامه افزود: «دلیل دیگر این است که نتانیاهو فکر می کند حماس بر اثر حملات هوایی ویرانگر اسرائیل در غزه که منجر به از بین رفتن مقام های ارشد این جنبش شد، به طور چشمگیری ضعیف شده و در حال فرار است. اما به نظر می‌رسد دلیل اصلی آخرین تاکتیک تأخیر نتانیاهو که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، محاسبات او درباره تغییر سریع تحولات انتخابات آمریکا به نفع ترامپ است».

پولیتیکو نوشت که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نتانیاهو احتمالا بر این باور است که می تواند از فشار بایدن برای توقف جنگ فرار کند. همچنین ترامپ با اسرائیل، و با ایران و نیروهای نیابتی آن به ویژه حزب الله سخت تر برخورد خواهد کرد.

 


برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.