شرایط برای اختصاص دارایی‌های روسیه به اوکراین مهیاست

وزیر خزانه داری آمریکا از شرایط مناسب برای تأمین وام ۵۰ میلیارد دلاری به اوکراین از محل دارایی‌های روسیه خبر داد.

کد خبر : 1567408
تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1403 - 5:53

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، در حالی کشورهای غربی به رهبری آمریکا در حال برنامه ریزی برای اختصاص بودجه‌ای به اوکراین از محل عوایدی سود ناشی از پول‌های بلوکه شده روسیه در کشورهای غربی هستند که مسکو به شدت نسبت به این تصمیم خشمگین است.

بر این اساس، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد: همه چیز اکنون در شرایط خوبی است تا رهبران گروه هفت تا ماه اکتبر با اعطای وام ۵۰ میلیارد دلاری به اوکراین از دارایی‌های روسیه موافقت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مذاکرات برای تأمین وام اوکراین سازنده بود به ویژه آنکه یکی از خواسته‌های آمریکا این بود که اطمینان حاصل شود دارایی‌های روسیه برای مدت طولانی مسدود می‌ماند. گفتگوهای سازنده‌ای در این باره صورت گرفته و در حال کار با یکدیگر در این باره هستیم.

رهبران گروه هفت در نشست ماه ژوئن خود برای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه تصمیم گرفتند ۵۰ میلیارد دلار وام به کی یف از محل دارایی‌های روسیه اختصاص دهند. مسکو به دلیل جنگ با کی یف اکنون تحت تحریم‌های سنگین غرب قرار دارد.

مقامات ارشد روسیه اعلام کرده‌اند تصمیم کشورهای غربی بدون تبعات نخواهد ماند و مسکو گام‌های لازم برای مقابله با این موضوع را برخواهد داشت.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.