عبور دمای هوای استان بوشهر از ۵۳ درجه

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش دمای هوا در برخی نقاط استان گفت: دمای هوای برخی شهرهای دشتستان از مرز ۵۳ درجه عبور کرده است.

کد خبر : 1536911
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تیر 1403 - 9:34

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاری تسنیم، افزایش شرجی و رطوبت هوا و مه صبحگاهی را از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریای خلیج فارس دانست و اظهار داشت: طی امروز و فردا دمای بیشینه هوا در برخی نقاط استان بوشهر، به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

وی دمای برخی نقاط استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس رصد ایستگاه‌های هواشناسی در شبانه‌روز گذشته دمای هوای شبانکاره دشتستان ۵۳.۲ درجه ثبت و گرم‌ترین نقطه معرفی شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر دمای هوای آب‌پخش دشتستان را ۵۰.۴ درجه اعلام و بیان کرد: دمای هوا در مرکز دشتستان در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹.۴ درجه و مراکز شهرستان‌های دشتی و تنگستان ۴۸.۷ درجه ثبت شده است.

انصاری دمای هوای بهرگان دیلم را در شبانه‌روز گذشته ۴۶.۴ درجه و مرکز استان بوشهر را ۳۵.۸ درجه اعلام و خاطرنشان کرد: بیشترین شرجی و رطوبت در شبانه‌روز گذشته در شهرهای ساحلی دیر، عسلویه، خارگ و بوشهر به‌میزان به‌ترتیب ۸۲، ۷۸، ۷۴ و ۶۵ درصد ثبت شده است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی تا روز پنج‌شنبه هفته جاری دمای هوا به‌شدت افزایش می‌یابد و شرجی در شهرهای ساحلی بیشتر خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در استان خبر داد و تصریح کرد: وزش باد گرم در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب و افزایش دما از جمله مخاطرات این هشدار هواشناسی است.

انصاری با اعلام اینکه هشدار هواشناسی سطح زرد تا ۲۱ تیر ماه ادامه دارد گفت: افزایش دما تا آستانه ۵۰ درجه سلسیوس در برخی نقاط استان بوشهر غالباً نواحی غیرساحلی از دیگر مخاطرات این هشدار هواشناسی است.

وی تأکید کرد: در این شرایط و وضعیت آب‌وهوایی از تردد در ساعات گرم روز پرهیز و راهکارهایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی اتخاذ شود.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.