توافق اولیه همچنان ممکن، اما زمان کمی باقی مانده است

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفت که توافق با ایران ممکن است، اما زمان کمی باقی مانده است.

کد خبر : 134748
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 11:56

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای گفت: «در حالی که مذاکرات بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای ایران در وین و تلاش برای نجات توافقنامه ۲۰۱۵ از سر گرفته شده است، توافق اولیه همچنان ممکن، اما زمان باقی مانده کم است.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکرات دور هفتم بر اساس شش دور مذاکرات قبلی به پیش می‌رود، گفت: در صورت وجود اراده سیاسی، رسیدن به توافق «همیشه ممکن» است. گروسی اضافه کرد: به نفع تهران است که در تعامل با آژانس شفافیت بیشتری از خود نشان دهد.
گروسی در گزارشی که هفته‌های گذشته در اختیار اعضای شورای حکام قرار داده بود، از افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران سخن گفته بود و با تکرار اتهام‌زنی‌های خود، ایران را به نقض شماری از محدودیت‌های توافق هسته‌ای از جمله سطح غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود متهم کرده بود.
در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است، اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.