قالیباف: در کمتر از یک ماه ۱۷ کیلوگرم غنی‌سازی ۲۰ درصد انجام شد

رئیس مجلس با حضور در سایت (فردو) گفت: در کمتر از یک ماه ۱۷ کیلوگرم غنی‌سازی ۲۰ درصد در مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی (فردو) انجام شده است.

کد خبر : 126035
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 12:10

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه ۹ بهمن) در بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی (فردو) با گرامیداشت دهه فجر و یاد امام و شهدای انقلاب گفت: امروز بر اساس نظارت میدانی و نیز با توجه به قانون راهبردی رفع تحریم‌ها که در مجلس به تصویب رسید و زمانبندی اجرایی آن درباره غنی سازی۲۰ درصد، به سایت فردو آمدیم.

وی ضمن قدردانی از نمایندگان برای تصویب این قانون، ادامه داد: نمایندگان در اجرای این قانون انصافاً‌ لحظه‌ای درنگ نکرد و هم در بیان و هم در عمل امروز شاهد بودم که مرحله به مرحله این کار را انجام دادند. رئیس مجلس تصریح کرد: دشمن بداند ما مصمم به اجرای قانون راهبردی رفع تحریم هستیم تا شاهد رفع کامل تحریم‌ها باشیم. البته صنعت هسته‌ای در خنثی سازی تحریم که گام اصلی است به ما کمک می‌کند.

رئیس مجلس گفت: در کمتر از یک ماه  ۱۷ کیلوگرم غنی‌سازی ۲۰ درصد در مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی (فردو) انجام شده است. وی اضافه کرد: مصوبه رفع تحریم مجلس بر اساس  ماده ۳۶ و ۳۷ برجام است هرگاه آنها در عمل به تعهداتشان برگردند، این قانون به دولت اجازه می‌دهد به تعهداتمان برگردیم.


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.