۲ هزار ۴۵۹ شکایت مردمی از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه مورد رسیدگی قرار گرف

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران خبرداد:بیش از ۲ هزار شکایت مردمی از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در بازه زمانی سه ماهه نخست امسال مورد رسیدگی قرار گرفت که سهم ارتباطات سیار ایران از این میزان مود رسیدگی قرار گرفته ۷۶ درصد است.

کد خبر : 21529
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1396 - 7:08

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از ایرنا  چهارشنبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی گفت: با هدف شفاف‌سازی، ارائه خدمات بهتر، ارتقای سطح کیفیت و پشتیبانی خدمات از سوی دارندگان پروانه تلفن همراه و افزایش رضایت مشترکان، تعداد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ و وضعیت رسیدگی به آنها از سوی دارندگان پروانه دربازه زمانی سه ماهه اول سال ۹۶ بررسی و ارزیابی شده است.
وی افزود: بر این اساس دربازه زمانی سه ماهه اول سال ۹۶، تعداد ۳ هزار و ۷۳ شکایت در حوزه نظارت بر سرویس های ارتباطی در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از این تعداد به ۲ هزار و ۴۵۹ شکایت رسیدگی و پاسخ لازم به مشترک ارائه شده است.
فلاح جوشقانی تصریح کرد: وضعیت رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات مشترکان از دارندگان پروانه ارتباطات سیار در سال ۹۶، به طور مستمر بررسی و اطلاع‌رسانی می‌شود.
در این بررسی تعداد یک هزار و ۶۳۷ شکایت از شرکت ارتباطات سیار ایران ثبت شده است که تعداد هزار و ۲۴۷ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته که درصد آن ۶۷ درصد بوده است.
اپراتور همراه اول پارسال ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار سیم کارت واگذارشده در سامانه خود داشت که از این تعداد ۹ میلیون و ۳۲۵ هزار سیم کارت ثبت شده بود.
تعداد شکایت های ثبت شده از اپراتوردوم تلفن همراه نیز یک هزار و ۳۲۳ شکایت بوده که یک هزار و ۱۰۷ مورد آن رسیدگی شده است.
تعداد شکایت های ثبت شده اپراتور سوم تلفن همراه در سامانه ۱۹۵ رگولاتوری ۱۱۳ مورد است که تعداد۱۰۵ شکایت با سهم ۹۵ درصدی مورد رسیدگی قرار گرفته که نشان می دهد کمترین شکایت از این اپراتور به ثبت رسیده و بالاترین رسیدگی به شکایت ها هم متعلق به این اپراتور بوده است.
براساس تازه ترین گزارشی که دفتربررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر کرده است تا پایان رنگار اقتصادی ایرنا اسفند ماه ۱۳۹۵ تعداد ۱۵۴ میلیون و ۳۹۸هزار و۷۸۸ خط سیم کارت واگذار شده تلفن همراه در کشور وجود داشته است.

این تعداد سیم کارت واگذارشده تا پایان پارسال درحالی است که طبق گزارش همین دفتر از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا پایان شهریورماه پارسال ۱۵۰ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۵۵۱ سیم کارت تلفن همراه از سوی اپراتورهای تلفن همراه کشور در اختیار مردم ایران قرار داده شده است.
این گزارش نشان می دهد که تعداد ۸۲ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۳۰۴ خط از مجموع بیش از ۱۵۴ میلیون سیم کارت واگذارشده تا پایان پارسال در کشور فعال بوده است.
این درحالی است که براساس گزارش دفتر مذکور این روند تا پایان شهرویورماه پارسال تعداد ۷۸ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۳۳ سیم کارت از مجموع سیم کارت های واگذارشده در بازه زمانی مذکور فعال بوده اند .
براساس گزارش دفتربررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور به ۱۰۴.۱۴ درصد تاپایان اسفند ماه پارسال رسیده است در حالی که این ضریب تا پایان شهریورماه همان سال ۹۸.۷۲ درصد اعلام شده است.
براساس گزارش تازه دفتر مذکور مشترکان پهن باند سیارتاپایان اسفند ماه پارسال به ۳۳ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۶۹ مشترک رسیده است درحالی که این میزان تاپایان شهریورماه همان سال ۲۳ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۷۴۸ مشترک هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 18 =