۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری نفتی در قالب قرارداد توتال

نوبخت در نشست خبری گفت: بدخواهی های دولت آمریکایی ها به جای خود است اما در سال جاری ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری نفتی داشتیم که در قالب قرارداد توتال انجام شد.

کد خبر : 30941
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1396 - 7:06

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر،محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز در نشست خبری با اشاره به مصوبات روز گذشته شورای اقتصاد اظهار کرد: توقع افکار عمومی از آثار برجام در عرصه اقتصادی این است که بتوانیم برای گشایش های بانکی از این فرصت استفاده کنیم.

وی افزود: بدخواهی های دولت آمریکایی ها به جای خود است اما در سال جاری ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در عرصه میادین نفتی داشتیم که در قالب قرارداد توتال انجام شد.

نوبخت ادامه داد: ۸ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری با کره ای ها انجام. شد، مصوبات دیروز شورای اقتصاد برای این بود که مصوبات عرصه درمانی و آب را در نظر بگیرد.

نوبخت ادامه داد: مقرر شده که برای بیمارستان ۷۲۳ تختخوابی تبریز بالغ بر ۲۰۳ میلیون یورو برای بیمارستان ۱۳۷۴ تختخوابی نمازی شیراز و برای بیمارستان هزار تخت خوابی رجایی تهران ۴۱۵ میلیون یورو مقرر شده بود که شرکت کره ای سرمایه گذاری آن را تقبل کرد و روز گذشته شورای اقتصاد آن را به تصویب رساند که با این رقم یک میلیارد یورو در بیمارستان سرمایه گذاری خواهد شد.

نوبخت درباره مصوبه تامین آب و فاضلاب و برق استان خوزستان گفت: روز گذشته در جلسه شورای اقتصاد مصوب شد که ۲۰۰ میلیون و ۱۴۰هزار یورو برای آبرسانی دشت ایذه و باغ ملک استفاده شود و طرف خارجی سرمایه گذار برای این اقدام هم مشخص شد.

سخنگوی دولت درباره امنیت غذایی و خرید گندم گفت: تا این تاریخ حدود ۸ میلیون و ۸۳۴ هزار تن گندم خریدیم که ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان است و تا امروز ۶۶ درصد از پرداخت ها به کشاورزان صورت گرفته است.

وی با اشاره به تسهیلات به واحدهای تولیدی عنوان کرد: از سال ۹۵ تا امروز به ۲۵ هزار و ۵۱۸ واحد تولیدی، ۱۷ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان پرداخت کرده ایم که امسال ۷۲۰ واحد تولیدی توانستند ۷۸۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

نوبخت درباره جایگزینی خودروهای فرسوده هم گفت: تا امروز ۵۴ هزار و ۶۱۷ تاکسی در مرحله نهایی جایگزین و تحویل شده است.

ادامه دارد


 

 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.