۱۰ محصول کشاورزی اردبیل برندسازی می‌شود

اردبیل – مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از برندسازی برای ۱۰ محصول استراتژیک کشاورزی استان با هدف تقویت تولید و صادرات این محصولات خبر داد.

کد خبر : 24999
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396 - 16:46

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، بهروز خلیلی شامگاه سه‌شنبه در جلسه کمیسیون تجارت خارجی اتاق بازرگانی اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است که در راستای برندسازی محصولات پتانسیل قابل‌توجهی دارد.

وی به تولید بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: این میزان تولید ظرف دو سال آینده به بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید که ارزش‌افزوده‌ای بیش از چهار هزار میلیارد تومان دارد.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تأکید به ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و صادرات محصولات باارزش افزوده بالا ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در مسیر توسعه صادرات محصولات کشاورزی توجه به کیفیت این محصولات است که به نظر می‌رسد در حال حاضر این کیفیت از متوسط جهانی پایین‌تر نیست.

خلیلی متذکر شد: می‌بایست در کنار بسته‌بندی به راه‌اندازی شرکت‌های صادرات محور در حوزه کشاورزی توجهی جدی شود چراکه در سایه راه‌اندازی چنین شرکت‌هایی می‌توان زمینه صادرات محصولات متنوع کشاورزی را که از ماندگاری بالایی نیز برخوردار نیستند فراهم ساخت.

وی به ضرورت تقویت پایانه‌های صادراتی و ترخیص سریع محصولات کشاورزی با توجه به ماندگاری محدود آن تأکید و اضافه کرد: بازار آذربایجان و روسیه بهترین بازار برای افزایش صادرات خواهد بود.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.