گورباچف: ترامپ و پوتین به تفاهم برسند

میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در اظهار نظری درباره تنش میان آمریکا و روسیه، پوتین و ترامپ را به گفتگو و ایجاد تفاهم فراخواند.

کد خبر : 24994
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396 - 16:13

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری آناتولی، میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در گفتگو با خبرنگار آناتولی درباره تنش رو به افزایش میان روسیه و آمریکا، گفت: توصیه من به رهبران دو کشور این است که نباید از هم ترس داشته باشند و باید راه گفتگو و مذاکره را انتخاب کنند.

 

گورباچف: ترامپ و پوتین به تفاهم برسند

 

گورباچف با اشاره به اینکه در دیپلماسی، صبر و عدم رد اقدامات انجام گرفته برای بهبود روابط میان طرفین اهمیت زیادی دارد، گفت: به عنوان مثال، رونالد ریگان رئیس جمهور اسبق آمریکا در ابتدا نسبت به من کمی مغرور بود. امان من با یک رفتار مؤدبانه به او گفتم که وی در جایگاهی بالاتر از من قرار ندارد و معلم من نیست. این رفتاری مصم بود که باعث رنجش طرف مقابل نیز نشد .

وی در ارتباط با تحولات اخیر در روابط دو کشور با اشاره به رقابت هسته ای در دوران جنگ سرد، گفت: در آن دوران به دلیل این رقابت هر لحظه امکان بروز یک جنگ هسته ای که قادر به از بین بردن شرایط زندگی در کره زمین بود، وجود داشت. اکنون سران این کشورها نباید در چنین شرایطی که روابط روبه زوال است، بدون هیچ اقدامی صبر کنند.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.