وجود ایستگاههای تقاطعی در مترو برای تسهیل در تردد مسافران بسیار پراهمیت است، چرا که مسافران میتوانند بدون طی مسافتهای طولانی با استفاده از ایستگاههای تقاطعی که محل اتصال دو خط مترو است، جابجا شوند؛ ایستگاههایی همچون شهدا، امام خمینی(ره)، دروازه شمیران، دروازه دولت و…. به عنوان ایستگاههای تقاطعی که نسبت به تبادل مسافر در زیر زمین به سایر خطوط اقدام میکنند، بسیار ضروری و در صنعت مترو تهران نیز همواره این مهم مورد تاکید قرار گرفته اما متاسفانه این مسئله در احداث خط سه مغفول مانده است؛ بگونهای شاید باورش سخت باشد اما خط سه و خط دو متروی تهران هیچ ایستگاه تقاطی ندارند.
«این نگرانی و اتهامی که القاء شده بود، شامل دستگاه قضایی هم میشد. چون میگفتند صدام بی مهابا با متخلفین برخورد میکند. یعنی اگر کسی عقب نشینی یا کوتاهی کند، صدام با او برخورد و اعدامش میکند؛ اما در ایران با رحمت و رأفت برخورد میکنند و لذا نیروهای مسلح حساب نمیبرند. به همین دلیل دغدغهای ایجاد شده بود.» اینها بخشی از مصاحبه مفصل حجتالاسلام و المسلمین رازینی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در سال ۶۷ است.




