گرد و غبار مدارس قصرشیرین و سرپل ذهاب را تعطیل کرد
ورود یک توده گرد و غبار که از روز گذشته (جمعه) آسمان شهرهای مرزی استان کرمانشاه را فرا گرفت ، امروز (شنبه اول اردیبهشت) نیز با تداوم آلودگی هوا باعث تعطیلی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب شد.
به گزارش پایگاه خبری “ججین”، فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون دید افقی ناشی از گرد و غبار در این شهرستان به ۴۰۰ متر کاهش یافته که این میزان ۹ هزار و ۶۰۰ متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰ هزار متر) کمتر است.
فرامرز اکبری به ایرنا افزود: با توجه به کاهش شدید دید و خطر آن برای سلامت دانش آموزان ، بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران ، مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان مرزی در روز جاری تعطیل شده است.
وی میزان سرعت وزش باد ثبت شده در این شهرستان را طی شب گذشته ۵۹ کیلومتر بر ساعت و دمای فعلی هوای قصرشیرین را نیز ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد.
وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۱۳ روز درگیر غبار بوده است افزود: روزهای غبار آلود در فروردین ۱۲ و در اردیبهشت نیز تاکنون یک روز بوده است.
همچنین گرد و غبار و کاهش دید افقی باعث تعطیلی کلیه مدارس نوبت صبح شهرستان سرپل ذهاب شد.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز همانند قبل، از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
قصرشیرین سه هزار و ۶۰۰ دانش آموز دارد که در ۴۸ مدرسه شهری و روستایی و ۶ مدرسه عشایری در قالب ۱۷۶ کلاس درس زیرنظر ۴۰۰ مربی مشغول به تحصیل هستند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰