کشف ۵۴۰ کیلوگرم تریاک در کنسانتره سیب

ماموران گمرک بازرگان موفق به کشف ۵۴۰ کیلوگرم تریاک از یک محموله کنسانتره سیب در بار یک کامیون شدند.

کد خبر : 72601
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 - 7:43

 

به گزارش پایگاه خبری “ججیناز گمرک جمهوری اسلامی ایران، ماموران گمرک بازرگان این محموله را که در لابه لای بار جاسازی شده بود، کشف کردند.
گزارش های منتشر شده از سوی گمرک کشور در خصوص کشفیات مواد مخدر در ۲ سال اخیر نشان می دهد همزمان با الکترونیکی شدن گمرک و راه اندازی سامانه جامع گمرکی و مجهز شدن گمرک به ابزارهای کنترلی و سگهای مواد یاب قاچاقچیان از راههای متفاوتی برای جابه جایی مواد مخدر استفاده می کنند.
ماموران گمرک در سال ۹۶ موفق به کشف ۱۵۳ تن انواع مواد مخدر و پیش سازهای سنتی و صنعتی مواد مخدر شدند. رقمی که در مقایسه با سال ۹۵ حدود ۶۰۰ درصد رشد را نشان می دهد.
بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ، گمرک ایران در مبارزه با قاچاق برای ۲ سال متوالی رتبه اول را در بین گمرکات کشورهای جهان کسب کرده است .
گذرگاه مرزی بازرگان یا مرز بازرگان از مهمترین نقاط گمرک ایران است و در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان واقع در شهرستان ماکو در استان استان آذربایجان غربی قرار دارد. این گمرک در سال ۱۳۰۵ ساخته شده است که تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

 

 

 



 

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.