کشف عجیب و غریبی در یک قبرستان قرون وسطایی

باستان‌شناسان در یک حفاری سه هفته‌ای در کانال انگلیسی موفق به کشف یک قبر مخفی شدند که محتویات آن متعلق به انسان نیست.

کد خبر : 34407
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 - 10:35

 

 

ارامگاه

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ،  این قبرستان در جزیره کوچک «چپل دام هیو» در ساحل گورنسی قرار دارد. این کشف نشان داد که بقایای باستانی پیدا شده در خاک متعلق به یک خوک دریایی است؛ دانشمندان هیچ توضیحی درباره این داستان پشت پرده این تدفین حیوانی مرموز ندارند.

فیلیپ دی جرسی، دیرینه‌شناس از دانشگاه آکسفورد، می‌گوید: «پدیده بسیار عجیبی است. نمی‌دانم چه کاری باید در موردش کرد. چرا باید یک خوک دریایی را در یک قبر دفن کرد؟»

با در نظر گرفتن شیوه تدفین این حیوان، که نشان نمی‌دهد خوک دریایی به سادگی زیرزمین قرار گرفته باشد، سوالات بیشتری ایجاد می‌شود. نحوه قرارگیری خوک دریایی طوری است که گویی برای رسیدن به آرامش ابدی در گور گذاشته شده است؛ بنا به سنت مسیحیان، بدن جانور از سمت شرق به غرب قرار گرفته است. همچنین قبر به دقت کنده شده است که نشان می‌دهد این محل به عنوان آرامگاه رسمی در نظر گرفته شده است.

به همین دلیل، دی جرسی انتظار داشت که بقایای یک راهب قرون وسطایی را در این قبر پیدا کند، چراکه این جزیره به عنوان گوشه عزلت مذهبی برای راهبان در نظر گرفته می‌شد.

اما پس از این که محققان متوجه تغییرات در خاک شدند، که خبر از وجود قبری در زیر خاک می‌داد، جمجمه یک خوک دریایی جوان را پیدا کردند. دانشمندان گمان می‌کنند که این جمجمه در کنار گورهای راهبان دیگر دفن شده است. تمامی این قبرها متعلق به قرن چهاردم میلادی است.

از آنجا که خوردن چنین پستاندارانی در قرون وسطی رایج بوده است، امکان دارد که این خوک دریایی برای تامین غذا کشته شده باشد.

اما اگر خوک دریایی برای تهیه غذا کشته شده باشد، منطقی‌تر به نظر می‌آید که مردم بقایای آن را به دریا، که در فاصله ۱۰ متری از سایت باستان‌شناسی قرار دارد، انداخته باشند.

دی جرسی می‌گوید: «چیزی که مرا سردرگم می‌کند این است که اگر فردی این خوک دریایی را برای غذا یا چربی کشته باشد چرا باید زحمت دفن کردن جسد را به خود بدهد؟»

دی جرسی احتمال می‌دهد که این حیوان برای غذا کشته شده و بقایای آن نیز با دقت ذخیره شده باشد تا در وقت نیاز دوباره بتوانند از آن استفاده کنند.

اما بقایا دست نخورده باقی مانده‌ و هرگز استفاده نشده است. این احتمال وجود دارد که فرد یا افراد پس از نمک‌سود کردن و ذخیره آن، حالا به هر دلیلی، فراموش کردند دوباره به سراغ این ذخیره غذایی بروند.

مترجم: هانا حیدری


telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.